Як скандал з ремонтом Нового мосту у Дніпрі топить імідж Філатова

Мешканці міста занепокоєні перспективою отримати черговий довгобуд у Дніпрі

Як скандал з ремонтом Нового мосту у Дні…

Мер Дніпра Борис Філатов публічно радіє "політичному штилю", якого йому вдалося домогтися у міськраді. Втім, регулярні, зокрема корупційні скандали, які будоражать місто, по суті, є бомбою прихованої дії. І на ліквідацію їхніх наслідків команді мера може просто не вистачити часу до наступних виборів.

Сьогоднішня заява обласної прокуратури про те, що на ремонті Нового мосту вкрали понад 10 млн грн, можна охарактеризувати, як "відкладену сенсацію", бо із самого початку було зрозуміло – з капітальним ремонтом центрального мосту Дніпра одразу не все пішло "гладко", і "призначення винних" рано чи пізно мало відбутися. Хоча в таких справах зазвичай кримінальне впровадження відкривають за фактом, а потім можуть роками шукати причетних, але, як не крути, ця справа добряче б'є по іміджевих позиціях міського голови Бориса Філатова.

Міст закрили на капремонт у березні 2017 року і обіцяли відкрити протягом року. Всі власники приватного автотранспорту змушені були стояти у заторах на під'їзних шляхах до інших мостів Дніпра. Весь цей час Новий міст у Дніпрі більше нагадував івент-майданчик: там знімалися кліпи і любительське відео про те, як патрульні пропускають на міст обраних. Підлітки екстремально проводили час поруч з небезпечними конструкціями, а поліція затримувала розкрадачів металу. Громадські організації різних спрямованостей тренувалися в акціях з перекриття мосту, на очах журналістів заступник міського голови Михайло Лисенко стояв на краю мосту менш ніж за крок від прірви, а сам Філатов спускався під міст і оглядав його з катеру.

В той час щодо самого ремонту було багато питань. Робочі то зникали, то з'являлися, на мосту навіть були помічені солдати, використані в якості грубої робочої сили, ремонт вівся то за одним проектом, то за іншим, строки здачі мосту теж постійно змінювалися. Той же Лисенко казав журналістам у листопаді 2016 року, що головна претензія до генпідрядника – це строки, а по якості претензій немає. Виявилося, що строки – то квіточки, а ягідками виявилася саме якість.

Зрештою у грудні 2017 року міст таки відкрили для руху, але він більше нагадав водіям і пасажирам громадського транспорту такий собі атракціон. По-перше, часткові ремонтні роботи торкнулися лише половини мосту, а рух контактних тролейбусів так і не відновили. Потім зникла тимчасова розмітка. Під час руху машини підстрибують на стиках, ніби на американських гірках, транспортні засоби втрачають колеса і застрягають в ямах. Філатову навіть довелося публічно пообіцяти відремонтувати автівки постраждалим за рахунок бюджету.

Але у глобальному сенсі ситуація з мостом не додає оптимізму мешканцям Дніпра. А якщо говорити відверто, то обурює людей. А для Філатова такий довгобуд напередодні майбутніх місцевих виборів – не кращий піар. Так, є ще пару років. Але, по-перше, сьогодні ніхто не скаже, коли ремонт буде нарешті закінчено. По-друге, виборча кампанія стартує ледве не цього року, а городяни дуже незадоволені. І корупційний скандал тільки віднімає "бали" у очільника міста.

Так, обласна прокуратура поки що підкреслює, що претензій до чиновників міськради немає. І начебто вони допомагають слідству, і знати не могли про використання неякісних будматеріалів, і в схемах начебто не замішані. Проте демонстративно підкреслюють, що слідство триває, і причетність посадовців мерії буде ще досліджуватися. Тобто якщо щось зміниться у політичному сенсі, то за команду мера можуть візятися більш прискіпливо. Тим більше, що у самій мерії промерське "статус кво" не таке вже й "залізобетонне".

Більше того, тепер Філатов у публічній площині не може списати дії підлеглих на "підступність" опозиції або дії команди інших політичних і бізнес-кіл, які були у "керма" міста ще нещодавно. Це, в першу чергу стосується усуненого з посади секретаря міськради Дніпра В'ячеслава Мішалова, фірма з кола бізнес-інтересів батька якого і виграла тендер на капремонт Нового мосту. Тож можна припустити, що скандал з розкраданням бюджетних коштів на ремонті – це продовження процесу "зливу" В'ячеслава Мішалова.

Справу з розкрадання бюджетних коштів обіцяють спрямувати до суду протягом двох місяців. А у слідчого є підстави заарештувати рахунки генпідрядника, який формально продовжує реконструкцію мосту. Це означає, що роботи з чималою вірогідністю не будуть поновлені у березні, як обіцялося раніше. Вірогіднішою виглядає ситуація, коли відбудеться зміна підрядника, але це ще більше затягне процес. Тож Новий міст, ймовірно, ще довго не буде відповідати своїй назві. А після новини про те, що на його ремонті вкрали щонайменше 10 мільйонів гривень, знехтувавши якістю, залишиться лише молитися, аби завжди завантажений міст не став причиною серйозних пошкоджень автомобілів чи травмування людей.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme