Сміттєва монополія у Дніпрі: Мешканців міста готують до підвищення тарифів

Переможця конкурсу на вивіз сміття у Дніпрі визначили, але він не знає, скільки отримає за свої послуги

Сміттєва монополія у Дніпрі: Мешканців м…

У Дніпрі визначилися з новою компанією з вивозу сміття – нею стало комунальне підприємство "Жилсервіс-2" Дніпровської міської ради, яке виграло конкурс в усіх 8 районах міста. Договір укладений на 8 років. Таким чином, збулася мрія міської влади про повну підконтрольність сміттєвої галузі.

Символічний збіг: 12 вересня 2016 року заступник міського голови Дніпра Михайло Лисенко вперше обмовився про створення комунального перевізника, а рівно за рік, 12 вересня 2018 року, відбувся конкурс, який це КП виграло.

Конкурс сам по собі можна назвати формальним – жоден приватний інвестор участі в ньому не взяв. Учасників було двоє. Головним конкурентом "Жилсервіса-2" було інше комунальне підприємство Дніпропетровської обласної ради, що має у своєму розпорядженні лише чотири сміттєвоза. У переможця ж, за словами Лисенка, 18 надсучасних машин, які були придбані за кошти міського бюджету.

"Справа сміттєвозів" для Дніпра свого часу набула широкого розголосу через тендерний скандал. Саме придбання машин інші учасники тендеру блокували скаргами через Антимонопольний комітет. "Американські сміттєвози ми все одно купимо. Навіть якщо небо впаде на землю. А ось Живаго зі своїм КрАЗом тепер не наблизиться до Дніпра на гарматний постріл. Стільки, скільки я сидітиму у своєму кріслі", – написав тоді міський голова Борис Філатов на своїй сторінці в соцмережі.

"Жилсервіс-2" був однією з двох комунальних компаній, що почали вивозити сміття з травня цього року після скандалу з фірмою "Дніпрокомунтранс". Останній довгі роки була монополістом на ринку. У березні 2018 року кілька тижнів мешканці Дніпра скаржилися на невивезене сміття. Філатов поклав провину за сміттєвий колапс на "Дніпрокомунтранс", і згодом угоду з перевізником було розірвано. Сьогодні "Дніпрокомунтранс" продовжує вивозити сміття, але виключно за договорами з ОСББ.

Після сміттєвого колапсу постало питання щодо проведенням конкурсу. Але ще тоді в мерії заявили, що чекати на велику кількість бажаючих не доводиться, оскільки тариф для населення, який нині складає 9,36 грн з людини на місяць, було встановлено 2011 року. За словами чиновників, така вартість не ринкова, тому бажаючих працювати з нею немає.

Питання тарифу на вивіз сміття є життєво важливим для мешканців міста. Проте вже сьогодні заступник мера Михайло Лисенко дав чітко зрозуміти, що тариф буде підвищено. "Протягом місяця-півтора ми прийдемо до якоїсь розумної калькуляції. Ми зрозуміємо всю витратну частину і після цього будемо ухвалювати рішення про зміну тарифу", - зазначив Лисенко.

Тактим чином, виявляється, при проведенні конкурсу компанії-учасники фактично і гадки не мали, які витрати доведеться їм нести, і яку винагороду вони отримають. Це наштовхує на думку про те, що визначення нового перевізника – питання скоріше політичне, а не господарське.

Власне, цього в міськраді Дніпра ніколи не приховували. Ще на початку року, до сміттєвого колапсу Лисенком були озвучені головні тези, що стосувалися бажання прибрати до комунальних рук вивезення сміття. По-перше, так роблять у Європі, і тут прикладом для чиновників Дніпра є Берлін. По-друге, міська влада хоче запобігти ситуації, коли напередодні місцевих виборів приватний перевізник може саботувати роботу, місто потоне у смітті, і це погіршить рейтинг міського голови. Тому монополія тут має бути у міської влади. Власне, і сміттєвий скандал з "Дніпрокомунтрансом" подавали, як "політичну волю міської влади "прикрити" бізнес колишніх регіоналів та їхніх "дахувальників" із обласної ради".

Під КП "Жилсервіс-2" готові закуповувати нові сміттєвози з міського бюджету, а також підземні контейнери з Португалії. Щоправда, нині заглохла тема з іноземним інвестором для будівництва сучасного сміттєпереробного заводу. Але головною інтригою, в будь-якому разі, є те, яку ціну заплатять мешканці міста за комунальну монополію. І є усі підстави для побоювань. Адже те ж саме КП "Жилсервіс-2" було призначене на початку року управителем багатоквартирних будинків в п'яти районах міста, і там ціна на квартплату зросла майже втричі.

Фото: "Информатор"

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme