Яхта до центру і дзвінки від прокурора: Як у Дніпрі влаштували маршрутний "бліц-криг"

Протягом тижня в інформаційному полі Дніпра розірвалося кілька "бомб" на тему маршруток, мешканцям міста обіцяють нову якість перевезень

Журналіст регіональної редакції Depo.Дніпро
Яхта до центру і дзвінки від прокурора:…

У Дніпрі весь тиждень минув під знаком обговорення влаштованого міськрадою переформатування маршрутної мережі міста. І начебто ніщо не віщувало такого розвитку подій. Мешканці міста регулярно скаржаться на стан маршруток, в яких то колесо лусне чи відпаде, то дах під дощем протікає. Проте не можна сказати, щоб раптом склалася революційна ситуація, яка вимагала б негайного втручання. Вона складалася роками. Але виникає питання, чому її витягли на світло саме зараз. Бо можна спостерігати справжній "бліц-криг" з боку міської ради у цій темі.

Можливо, масла в огонь підлила ДТП, внаслідок якої перевернулася маршрутка з пасажирами у центрі міста.

А можливо, свою роль відіграло те, що негативну реакцію викликала новина про здорожчання проїзду в електротранспорті до 6 грн, яке заблокував суд, а міська рада готується його відстоювати. Як би там не було, але протягом тижня і про нові маршрутки заговорили, і тариф на них пообіцяли не піднімати, і умови майбутнього конкурсу оприлюднили, і навіть групу у "Фейсбуці" заступник міського голови Михайло Лисенко створив, де мешканці міста можуть скаржитися і викладати усі страхіття маршруток у Дніпрі.

Тож процес ніби запущено. Почалося все з розповіді міського голови Бориса Філатова про проблеми і перспективи електротранспорту у місті. Мимохідь він зачепив і маршрутки, зазначивши, що хотілося б прибрати усі маршрутки і запустити "Гіперлуп", але це нереально. 

"У мене було кілька зустрічей із власниками автопарків. Я їх запитав, чи носять вони гроші в мій кабінет чи транспортний департамент. Вони відповіли, що ні, – зазначив Філатов. – Я запитав, чи пішло місто назустріч у питанні пільг з оподаткуванням великих територій автопарків і чи оптимізували маршрути, щоб було вигідно з точки зору економіки. Відповідь була "так". Так чому ж ви постійно ходите і вимагаєте збільшити плату за проїзд? Вони кажуть, що пальне росте, запчастини ростуть. Я пропоную, що кому не подобається, той може йти. Жоден не пішов. Люди приходять скаржитися, але зрушити їх з маршрутів неможливо".

При цьому Філатов прямо зазначив, що варто лише когось прибрати з маршруту, як йому телефонують "страшні" люди і просять нікого не чіпати. "За кожним стоїть якесь лобі. Мені навіть за один маршрут телефонував на той час заступник генпрокурора. Але ми цей маршрут усе одно ліквідували", – сказав він. При цьому міський голова Дніпра зізнався, що уклав парі із директором департаменту транспорту і транспортної інфраструктури міськради, що той піде на пониження – керувати електротранспортом, якщо до квітня наступного року не наведе лад з маршрутками.

До квітня ще далеко, та й парі тут, мабуть, ні до чого, але одразу після спічу Філатова його заступник Михайло Лисенко заявив про початок "маршрутної революції" у Дніпрі. З 1 жовтня обіцяють масові "облави" на маршрутки з метою прибрати "Газелі" і "Спринтери". Перевагу будуть надавати великим автобусам.

Більш того, Лисенко зізнався, що протягом останнього часу засилав агентів з числа працівників комунальних підприємств з метою дізнатися усі підводні течії у роботі первізників. "Щоб розвіяти всі міфи, коли перевізники розповідають про те, як у них немає грошей і важко живеться, я зробив наступне, – сказав він. – Співробітників одного з комунальних підприємств я влаштував водіями на різні маршрути. Я прекрасно знаю, на яких маршрутах і скільки отримує перевізник. Скільки отримує водій, скільки складає в касу".

Таким чином, перевізників Дніпра загнали у глухий кут, щоб крити у відповідь було нічим. Поки така інформаційна атака спрацювала. Ніхто з офіційних перевізників міста не дав публічної відповіді щодо намагання місцевої влади встановити нові правила гри. Лише голова місцевої профспілки автопервізників Михайло Тонконогий у "Фейсбуці" відповів Лисенку, що агенти попрацювали гарно, але з'ясували не все. І що крім виручки треба зважати ще на вартість запчастин, резини, оплати послуг механіків і т.д. Хоча і визнав, що маршрутний бізнес у Дніпрі не збитковий, але не дає можливості оновлювати рухомий склад.

А тим часом збір компромату на маршрутників у мережі триває, що дасть вагомі аргументи міській владі при розмові і щодо підвищення тарифу, і щодо участі в конкурсі.

На сьогоднішній день у Дніпрі близько двох десятків перевізників, але лічені з них мають у своєму розпорядженні автобуси великої місткості. Багато хто використовують "Рути" і "Богдани", які хоч і перебувають не в найгарнішому стані, але поки забезпечують потреби міста. 

Крім того, у мешканців міста виникає питання, де паркуватися великим автобусам, наприклад, в районі Старомостової площі, яка і так перевантажена транспортом. Той же Лисенко зазначає, що в тому районі збудують великий транспортний хаб, який вирішить цю проблему. Проте до того, як він буде збудований, ще треба дожити. А от хто насправді витримає майбутній конкурс перевізників – велике питання.  Можливо, у "кишені" міської влади є якийсь великий гравець на ринку перевезень, під якого готують грунт? Відповідь на це питання висить у повітрі, а поки мешканці місто гадають, що то буде і скільки коштуватиме, і створюють меми на тему маршруток.

 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme