Як у Дніпрі на трофейному обладнанні виготовляли автомобілі-амфібії

У Дніпрі після Другої Світової війни відкрили завод із трофейним німецьким обладнанням

Як у Дніпрі на трофейному обладнанні виг…

Про це йдеться у повідомлені музею історії Дніпра, передає Depo.Дніпро.

21 липня 1944 року радянською владою було ухвалене рішення щодо  створення Дніпропетровського автозаводу. Місцем для зведення виробництва мала стати територія авіамоторного заводу, будівництво якого почалося на початку 1940-х років, але не встигло завершитися через події Другої світової війни .

У період з вересня по жовтень 1945 року на завод прибуло 56 вагонів з трофейним німецьким обладнанням. У грудні розпочалося будівництво першочергових цехів заводу.  Але в умовах післявоєнної розрухи, відсутності кваліфікованих кадрів та необхідних технічних засобів завод будувався повільно та з великими труднощами. До того ж активно використовувався труд репатріантів та військовополонених.

Задля завершення будівництва заводу у місто довелося направити 3 тис. комсомольців й завод був добудований наприкінці 1946 року.

У грудні 1946 р. було зібрано два автомобіля ЗІС-5 та проведено їх дорожні випробування. Фактично це став перший автомобіль ДАЗу.

Першим автомобілем власної розробки заводу став модернізований ЗІС-150. У 1948 році чотирьохтонна вантажівка отримала назву ДАЗ-150 й, після апаратних інтриг, все ж була допущена до випробувань й виробництва.

У 1948-1949 роках за завданням Інженерного комітету Радянської Армії були розроблені і виготовлені зразки тривісного плаваючого автомобіля ДАЗ-485 (згодом ЗІС-485, він же БАВ). Спроєктований автомобіль-амфібія за типом американського тривісного GMC-DUKW-353.

На цій машині вперше в Радянському Союзі були застосовані односкатові балони великого перерізу з регульованим на ходу внутрішнім тиском повітря. Машина вийшла міцною, рухомою, зручною в управлінні, мала плавний хід і головне –  велику прохідність. Відмінними були й її ходові якості на воді.

Влітку 1949 року було проведено  випробування ДАЗ-485 на річках Самара та Дніпро, а восени 1950-го року три дослідних зразка здійснили випробувальний пробіг гірськими дорогами Криму і через Керченську протоку вийшли на Кавказ.

Нагадаємо, що американська компанія з офісом у Дніпрі провела випробування другого ступеню нової ракети-носія.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme