Нові поїзди і входи-мушлі: Як у Дніпрі будують метро і візуалізують станції

Якщо не станеться форс-мажору, то за 3 роки у Дніпрі запрацює друга гілка метрополітену
 

Журналіст регіональної редакції Depo.Дніпро
Нові поїзди і входи-мушлі: Як у Дніпрі б…

У Дніпрі після місцевих виборів суттєво пришвидшився процес будівництва другої черги метрополітену. Вибухові роботи у центрі міста відбуваються ледь не кожного тижня, через що змінюється графік руху громадського транспорту. Проте місцеві мешканці з розумінням ставляться до подібних незручностей – аби процес будівництва нарешті вийшов на стадію активних робіт. Паралельно з’явилася візуалізація як самих майбутніх станцій, так і наземних входів до них. Триває робота над оновленням рухомого складу.

Від Кучми до...

Цього року виповниться 26 років, як у Дніпрі запрацювала перша гілка метро, як з’єднала житловий масив Покровський, промислову зону і центральний залізничний вокзал. 29 грудня 1995 року Леонід Кучма перерізав червону стрічку на одному з входів станції метро "Комунарівська" (нині - "Покровська"). За кілька місяців до того тодішній президент Леонід Кучма приїздив на інспекцію будівництва, і у мережі навіть показали спеціальний потяг, який зробили для гаранта. Пізніше він отримав народну назву "Кучмовоз".

"Кучмовоз" у метро Дніпра

Хто перерізатиме стрічку за три роки – навряд можна спрогнозувати. Бо 2024 рік довгий – до чергових президентських виборів і після.З 1995 року будівництво метро у Дніпрі застопорилося, аж поки не прийшов турецький підрядник "Лімак". Щоправда, кілька років справа рухалася не так активно, як хотілося б, але зараз все кардинально змінилося.

Останні дані з будівництва свідчать про те, що будівництво метро стає пріоритетом місцевої влади на найближчий час. Про це свідчать зведення з підземного фронту. Лише за останній тиждень у стовбурі на розі проспекту Яворницького і вулиці Столярова у першому тунелі до станції "Вокзальна" вдалося пройти 16 метрів. У другому тунелі – 9 метрів. Довжина тунелів складає 221 метрів та 215 метрів відповідно. До збійки із забоєм найближчого стовбуру залишилося 215 та 124 метри відповідно. Тобто динаміка проходки явно краще, ніж минулого року.

У стовбурі на розі проспекту Яворницького і вулиці Сергія Єфремова Пройдено 69 з 76 метрів вертикальної шахти. За один день вибухових робіт вдалося поглибитись на один метр. У стовбурі на розі проспекту Яворницького і вулиці Героїв Крут розпочалася проходка тунелів до станції "Музейна" та "Тупика".

Станція "Музейна" має стратегічне значення в світлі озвученої Володимиром Зеленським ідеї міської електрички. Мер Дніпра Борис Філатов навіть деталізував, як саме це торкнеться Дніпра.

Теоретично планується з'єднати лінію метрополітену в районі станції метро "Музейна" з лінією електрички, що проходить нижче пам'ятника Слави. Таким чином, можна буде, доїхати громадським транспортом з будь-якої точки міста в будь-яку іншу точку фактично менше, ніж за годину, замкнувши навколо Дніпра кільце.

Турецькі поїзди для метро Дніпра

Разом з будівництвом метро постає питання рухомого складу. Як стало відомо, поїзди шукають за кордоном. Так, нещодавно заступник міського голови Дніпра Михайло Лисенко поїхав у Стамбул, де на об'єкті будівництва метро, оглянув вагони, які можуть використовуватись у Дніпрі.

Вагони метро, що виготовляються у Туреччині, вважаються йому найпривабливішими як за ціною, так і за комплектацією. У 2019 році з цією ж метою він їздив до Китаю. Але турецький варіант виявився більш привабливим.

Згодом стало відомо, що планується закупівля п'яти нових потягів метро.

Пасажиромісткість одного вагону потягу метро виробництва Туреччини складає 192 пасажири. За словами Лисенка, один потяг зможе перевозити понад тисячу пасажирів.

Турецькі поїзди для метро Дніпра

Танк посунуть ради нової станції

Окреме питання – дизайн станцій метро Дніпра. Британська архітектурна студія Zaha Hadid Architects, що проектує станції метро Дніпра, оприлюднила матеріали із можливим виглядом входів до станцій. За задумом архитекторів, входи до станцій метро "Театральна", "Центральна" та "Музейна" виглядатимуть, як гофровані труби чи мушлі. Задля будівництва входу до станції "Музейна", пам'ятник генералу Пушкіну (Танк), буде перенесений на кілька метрів.

Дизайн входу на майбутню станцію "Центральна" метро Дніпра

У відповідному стилі будуть оформлені і майбутні станції. Їх також розробляє британська архітектурна студія. Внутрішній дизайн станцій виконаний в єдиному стилі із дизайном входів.

Дизайн майбутньої станції "Музейна" метро Дніпра

Сучасний дизайн і нові поїзди – це, звичайно, тішить мешканці Дніпра, як і активізація робіт під землею. Проте люди чекають запуску другої черги і переймаються термінами закінчення будівництва.Той же Лисенко визнав, що при будівництві Дніпра через об'єктивні і суб'єктивні причини втрачено багато часу. У тому числі через бюрократичні проблеми із отриманням дозволів на проведення вибухових робіт

"Було втрачено 1,5 роки проходки. У цей час повинні були проводитися і інші роботи, прокладатися інженерні мережі тощо. Таким чином, в самому будівництві метро ми втратили 2,5 року, – зазначив він. – Як і втратили бюджетні гроші. Адже будівництво метро в Дніпрі фінансується двома європейськими банками. Але за обслуговування кредиту платить місто. Так що, реальною та об'єктивною датою відкриття метро вважаю 2024 рік".

 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme