Геть від "ублюдських парканів": Як у Дніпрі "вдягають" місто за дрес-кодом

Міська влада наполегливо пропонує підприємцям жити за уніфікованими правилами, якщо вони хочуть мати бізнес у центрі міста. Тепер дійшла черга і до забудовників, але вони показують зуби.

 

Просувати ідею наведення порядку з естетичним виглядом вулиць, особливо центрального проспекту, у Дніпрі почали восени 2017 року. Саме в той час стартувала програма з ремонту фасадів історичних будівель, яка наробила чимало галасу. Спочатку почали "вити" мешканці цих самих будинків, яким заборонили вивішувати кондиціонери на фасадах. Потім виник скандал із корупційними схемами відмивання бюджетних коштів на роботах.

Але курс на уніфікацію вивісок та інших елементів благоустрою був продовжений. Радник міського голови Дніпра з питань стратегічного розвитку Максим Кучугура анонсував, що буде призначений головний художник міста, який і куруватиме питання затвердження рекламних вивісок.

Призначення сталося 2 січня 2018 року, а головним художником став відомий у місті дизайнер Сергій Білий – автор логотипу міста "Дніпро – хвилююче місто". Для початку його почали використовувати на об'єктах будівництва метрополітену.

 

Свою місію він охрестив так: за 5 років навести лад з рекламним обличчям міста. Майже рік пішов на розробку дизайн-коду міста. Був закладений принцип – зниження рівня "візуального шуму", а також повага до архітектури. Реклама повинна не "кричати", а "говорити", вписуватися, а не перекривати, позначати, а не закликати.

Тепер усі заклади на центральному проспекті при встановлені реклами мають враховувати дизайн-код, а спеціальні інспектори з міськради пильно за цим стежать. Не обійшлося і без скандалів – зокрема, навколо магазину "Рошен" біля ЦУМу. Міську владу почали звинувачувати у заангажованості, що не для всіх єдині правила. Щоправда, нині ця суперечка майже вирішена. Та й комерсанти потроху починають дотримуватися нових правил.

Хоча слід зазначити, що процедура досить бюрократична. Сергій Білий оприлюднив алгоритм дій кожного, хто встановлюватиме вивіску. Він складається з десяти пунктів: від візуалізуції рекламної конструкції і попереднього погодження проекту з головним художником до отримання дозволів. Проте в цілому мешканці Дніпра позитивно ставляться до зникнення з вулиць гігантських, а часом провокативних вивісок.

Паралельно змінюється і дизайн адресних табличок, які набули нової форми. Їх охрестили дотаковим форматом вертикального покажчика та нової версії шрифту DniproCity. 

Як виявилося, наведення марафету на вулицях Дніпра стало тільки першим кроком у намаганні ввести зальний дрес-код у місті. Вивіски, таблички, фасади – це гарно, але є проблема більша. Зовнішній вигляд міста паплюжать будівельні майданчики, які розкидані по всьому Дніпру, і багато з них – довгобуди.

Металеві паркани, які огороджують ці майданчики, мають просто жахливий вигляд. Достатньо згадати готель "Парус" чи паркан на бульварі Кучеревського, який вже називають ганьбою у центрі міста. Та й нові будмайданчики красою "не пахнуть".

Міська влада вирішила боротися з цим, і на черговій сесії міськради 24 квітня був винесений проект рішення внесення змін до рішення міської ради "Про затвердження Правил благоустрою території міста Дніпро". В цьому проекті, зокрема, йшлося про те, що будь-які земляні та будівельно-ремонтні роботи на міській території загального користування мають проводитися з уніфікованого зовнішнього вигляду огорож, що встановлюються під час проведення ремонтних та будівельних робіт.

Це викликало суперечки у сесійній залі. Депутати, які мають стосунки до забудовників, почали наполягати, що це не відповідає будівельним нормам України, і чого це раптом хтось має вказувати будівельникам, які огорожі ставити. Окремі депутати наполягали на внесені пункту "якщо не передбачене інше проектом". Міський голова Борис Філатов зізнався, що в нього була зустріч із забудовниками, на якій намагалися зачепити цю тему. Але позиція Філатова виявилася такою: якщо дозволити одному, то інші будуть вимагати того ж самого.

Заступник міського голови Дніпра Михайло Лисенко був менш дипломатичним у свої оцінці."Внесення такого пункту означає, що забудовник може робити все, що заманеться. Усі огородження будівельних майданчиків у Дніпрі матимуть однаковий вигляд, – сказав він. – Дошки, оці ублюдські алюмінієві паркани можете зняти і віднести до себе додому. У нас все буде однакого зразка. Якщо комусь щось не подобається – ідіть до суду". У підсумку зійшлися на тому, що при довгостроковому будівництві будуть використовуватися капітальні паркани, а в тих місцях, де будуть ремонти, – паркани єдиного зразка.

Побоювання забудовників зрозумілі. Бо якщо є певні вимоги, то буде і покарання за їхнє порушення. А значить, слід чекати на інспекторів, які будуть шукати, за що оштрафувати. Власне в змінах до правил благоустрою це теж внесено: "своєчасно усувати недоліки в утриманні власних, прилеглих і закріплених територій та елементів благоустрою згідно з приписами, внесеними державними органами контролю, інспекцією з питань благоустрою Дніпровської міської ради, КП "Управління контролю за благоустроєм міста", іншими уповноваженими органами".

Тобто паркан може стати джерелом непередбачуваних розходів, а це нікому не потрібно. У підсумку в сесійній залі зійшлися на тому, що при довгостроковому будівництві будуть використовуватися капітальні паркани, а в тих місцях, де будуть ремонти, паркани єдиного зразка. Такий собі компроміс насправді.

За часів мерства Івана Куліченка інспекція з питань благоустрою була скоріше формальною структурою. Так, підприємців штрафували за сміття біля кіосків, інші порушення, але самих інспекторів не вистачало – лише кілька на район. Сьогодні це вже комунальне підприємство, яке стає цербером для підприємців. А є ще департамент торгівлі і реклами. До речі туди оголосили набір інспекторів з вищою освітою для контролю за рекламою. Так що додаткові "штики" вже готуються. Залишається сподіватися, що це курс на боротьбу за естетичну чистоту Дніпра до переможного кінця, а не чергова комунальна кормушка.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook