Будівництво метро у Дніпрі: Як збійка тунелів не стала великою перемогою Філатова

Прискорення темпів будівництва метро у Дніпрі поки що не викликає уваги у Києві, що дратує міську владу Дніпра
 

Журналіст регіональної редакції Depo.Дніпро
Будівництво метро у Дніпрі: Як збійка ту…
Будівництво станції "Музейна" у Дніпрі

У Дніпрі на будівництві метро відбулася подія, яку можна назвати історичною. У шахтному стовбурі №1 на розі проспекту Яворницького і вулиці Столярова з'єднали другий тунель між станціями "Вокзальна" та "Театральна". З моменту початку будівництва другої гілки метро у місті це перша збійка тунелів.

Перша лінія з'єднує житловий масив Покровський і залізничний вокзал. Вона має довжину 7,8 км і була відкрита ще 29 грудня 1995 року. З тих пір друга гілка поки що є мрією. Вона має з'єднати вокзал і нагорну частину міста, де по один пік "Дніпровська політехніка", а по інший – історичний музей імені Яворницького.

Філатов у ролі Сізіфа

До активної фази добудови другої гілки приступили у 2016 році, але упродовж тривалого часу будівництво просувалося не такими темпами, як на те можна було розраховувати. Тому збійка стала тією самою перемогою, яка мала показати, що процес не просто триває, а прискореними темпами.

Але справжньої перемоги не вийшло. 28 квітня було повідомлено, що метробудівники пройшли останні 6 метрів буропідривним методом від "Вокзальної" до "Театральної" і сталася збійка. Проте жодної ейфорії це не викликало у місті. Міський голова Дніпра Борис Філатов у соцмережах навіть роздав на горіхи усім – від Києва до місцевих активістів і деяких жителів Дніпра. Першим дісталося за те, що проігнорували метроперемогу, другим – за те, що взагалі сумніваються в доцільності добудови метро.

Збійка тунелів у метро Дніпра скріншот відео

"Якби ця подія відбулася за часів нашого радянського минулого, то про неї написали б переможні реляції усі партійні газети, центральні телеканали зняли сюжети і, як мінімум, вище республіканське керівництво особисто крутануло ручку вибухової машинки. Але зараз, за часів постправди, хайпа і ненависті, ця подія нікому нецікава", – зазначив він.

І при цьому порівняв себе із Сізіфом: "Ти, як Сізіф, котиш цей камінь на вершину, а тобі кричать з підніжжя гори: "Краще б замість добудови метро ви купили нові автобуси".  Як пояснити містечковим ідіотам, що Європейський банк реконструкції і розвитку не кредитує великі інфраструктурні проекти за принципом "краще б замість цього"?"

Готовність лише 30 відсотків

Зрозуміти обурення Філатова не важко. Якщо не особисто президент, то міністр інфраструктури міг би привітати Дніпро і його мера зі збійкою тунелів. Тим більш, що будівництво метро у Дніпрі – великий інфраструктурний проект, як фінансується за кошти міжнародний фінансових інституцій. Проте – повна мовчанка.

Що стосується мешканців Дніпра, то в них є свій резон для скепсису. По-перше, метро тут вважають довгобудом, і вже звикли, що упродовж всього центрального проекту все огороджено парканом. Чверть сторіччя будується метро, і вже виросло покоління тих, хто не пам’ятає відкриття першої лінії.

По-друге, нова гілка метро тягнеться вздовж центрального проспекту, і сьогодні вигідна у більшій мірі студентам і тим, хто працює у центрі. Там і так достатньо громадського транспорту. А от жителів лівого берега, а також більшої частини спальних районів правого це не стосується. Якщо будуть здійснені великі плани з реалізації проекту міської електрички, яка ходитиме від кінцевої станції другої гілки метро "Музейна" до великих масивів Перемога чи Тополя, то це вже інша справа. Але це лише перспектива, і наскільки далека – невідомо.

Спочатку треба добудувати метро. От тут і криється причина песимізму. Буквально за тиждень до історичної збійки прийшло повідомлення з Києва, що міністерство фінансів досягнуло домовленостей з Європейським інвестиційним банком про продовження реалізації проекту будівництва трьох нових станцій метро у місті Дніпро до 2024 року.

ЄІБ є одним із кредиторів проекту будівництва метро у Дніпрі.

Схема метро Дніпра

Проект передбачає будівництво нових станцій "Театральна", "Центральна", "Історичний музей" та продовження лінії метро на 4 км.

При цьому повідомлялося, що з початку будівництва роботи виконані на 30%. Тобто збійка – справді історична подія, але ще будувати 70% метро. І якщо раніше передбачалося відкриття нових станцій у 2021 році. То тепер у 2024. І де гарантія, що знову не перенесуть. Тож мешканцям Дніпра, звичайно, приємно, що метробудівники досягли проміжної цілі, але це ж не кінець.

Активізація біля міськради

У 2021 році генеральний підрядник зобов’язаний завершити усі роботи з перенесення інженерних мереж, спорудження всіх робочих стволів та продовжить будівництво ескалаторних тунелів, проходку тунелів між станціями і будівництво станційних комплексів.

За словами заступника міського голови Дніпра Михайла Лисенка, у Дніпрі з грудня 2020 року до кінця квітня 2021 року було пройдено 761 метр тунелів метро. В день у метро Дніпра відбувається 3-4 вибухи при прохідці тунелів.

За травень-липень будівельники планують пройти ще 600 метрів тунелів й поглибити на 12 метрів вертикальну шахту №13, що знаходиться навпроти міськради. Зараз вертикальна шахта пройдена на 20 метрів.

Темпи справді взяті високі, але переможні фанфари діставати ще зарано. Поки що збійка відбулася між двома станціями, відстань між якими можна пройти за 15-20 хвилин пішки. Хоча головне, що процес триває. І може наступну збійку помітять у Києві і оцінять у Дніпрі.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme