"Вибуховий бізнес": Облаштування парковок у дворах може повернути Дніпро в 1990-ті

Під кінець року міська влада почала роздавати міську землю під парковки вздовж і поперек

"Вибуховий бізнес": Облаштування парково…

Підпал автомобіля громадського активіста Геннадія Кіріченка у Дніпрі наробив багато галасу. У кримінальному епізоді з життя міста, яких, на жаль, останнім часом чимало, побачили політичні мотиви. Передусім, тому, що скоєний цей підпад був після того, як Кіріченко відбився від намагань комерсантів облаштувати у своєму дворі нічну стоянку. Більш того, понад чотири дні поліція не здійснювала жодних процесуальних дій у цій справі. Тому і Transparency International, і представництво ЄС в Україні виступили з гучними заявами щодо підпалу, закликавши правоохоронні органи знайти і покарати винних.

"Парковочна" і "стояночна" теми останнім часом у Дніпрі стали резонансними. Річ у тім, що під кінець року місцева влада через КП "Міськавтопарк" оголосила одразу кілька конкурсів на оренду міської землі під стоянки у дворах багатоповерхівок. І мешканці міста далеко не в захваті від перспективи бачити під вікнами ці стоянки. Бо власники нерідко одразу ж починають порушувати умови, на яких уклали договір з департаментом транспорту та інфраструктури Дніпровської міськради, якому підпорядковане КП "Міськавтопарк".

"Кілька років тому на цьому місці вже намагалися облаштувати стоянку і навіть спиляли молоді дерева, але нам вдалося відстояти двір. Тепер же 20 листопада міська влада уклала договір з одним з приватних підприємств на будівництво парковки площею 200 кв. м, - розповів Геннадій Кіріченко. – Спочатку привезли будку охорони, потім приїхав трактор і почав розчищувати територію, завезли зріз асфальту. Більш того, вночі на цій території залишали маршрутки. Але річ у тім, що під стоянку зайняли 1 тис. кв. м замість 200, а це велика різниця. Тут відстань від парковки до будинку має складати вже не 15, а 25 м, яких там і близько немає. Не кажучи вже про те, що це порушення навіть умов договору".

За словами Кіріченка, він зібрав 370 підписів мешканців будинків, що розташовані поруч, і відніс їх до міської ради, написавши безліч скарг і листів до мерії з цього приводу. Зрештою ініціативна група прийшла навіть на засідання депутатської комісії з транспорту міськради, але їхнє питання навіть не розглянули, а перенесли на потім. Хоча зрештою 11 грудня директор департаменту транспорту міськради Ігор Маковцев повідомив, що договір з комерсантами розірваний. А у ніч з 14 на 15 грудня Кіріченку підпалили автомобіль.

Слід додати, що в цій історії існує ще передісторія: Кіріченко опублікував у "Фейсбуці" список адрес, які міська влада планує віддати під стоянки. "Загалом у списку 138 адрес. Цікаво, що умови конкурсу розміщені в офіційному друкованому органі міськради – газеті "Наше місто". Але не у самій газеті, а в так званому додатку. Дістати його мені вдалося тільки після офіційного запиту до міськради, - розповів Кіріченко, і пояснив, чому вбачає тут корупційну складову. – Усі парковки з типом "спецмайданчик" повинні бути обладнані шлагбаумом і паркоматом. На прикладі парковки на площі Героїв Майдану, встановлення усіх необхідних засобів коштуватиме близько 100 тис. грн. Тому стоянки площею менш ніж 200 кв. м будуть нерентабельними. А це означає, що вони будуть незаконно розширюватися. Тому я б радив мешканцям будинків писати заяви в департамент транспорту та інфраструктури. Чим більше буде заяв, тим менше вірогідність того, що у вашому дворі буде стоянка".

З огляду на аргументи активіста, у Дніпрі вважають, що підпал автівки – це свого роду попередження іншим мешканцям міста сидіти тихо і не протестувати проти облаштування у дворах стоянок і парковок.

"Через дії Геннадія хтось втратив прибуток 100 тис. грн. на місяць і вдався до давно забутих методів 1990-х, що свідчить про наявність криміналітету у цьому бізнесі, - зазначив голова правління ГО "Громадський контроль" Артем Романюков. – У цій історії мене найбільш дивує реакція міської влади. Жодна посадова особа не виступила з офіційною заявою з приводу підпалу. Більш того, у соцмережах Геннадія через його громадянську позицію ті ж чиновники і їхня група підтримки у коментарях стали виставляти ледь не міським божевільним. Не кажучи вже про правоохоронні органи, які почали реагувати тільки після реакції міжнародних структур. Це справді своєрідне попередження городянам не заважати комусь робити бізнес. Для людини середнього достатку втрата автомобіля – це серйозно. Але хочу сказати, що Геннадій живий, усі його підтримують, тому ніхто не залишиться сам на сам з проблемою".

Щодо підтримки Геннадія Кіріченка, то справді, мешканці міста за кілька днів перерахували на його картку близько 20 тис. грн на нову автівку, оскільки стара відновленню не підлягає. Поліція відкрила кримінальне впровадження за ч. 1 ст. 194 УК України - умисне знищення або пошкодження майна, що заподіяло шкоду у великих розмірах. Паралельно у Шевченківському райвідділі Дніпра призначили слідчого у цій справі та низку експертиз. А міська влада має замислитися над прозорістю питання виділення землі під стоянки, а головне – про необхідність встановлення контакту, діалогу з мешканцями будинків, під вікнами яких будуть заробляти комерсанти. В іншому випадку житлові масиви міста і двори можуть перетворитися на "поле бою".

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme