ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Напередодні "Боїнга": Рік тому бойовики "ЛНР" збили Іл-76 з 49 десантниками на борту (ФОТО, ВІДЕО)

У ніч з 13 на 14 червня минулого року у Луганську відбулася трагедія, яка вразила своєю зухвалістю і маштабністю
Depo.
15 червня 2015 09:18
ФОТО: depo.ua
Напередодні "Боїнга": Рік тому бойовики "ЛНР" збили Іл-76 з 49 десантниками на борту (ФОТО, ВІДЕО)
Напередодні "Боїнга": Рік тому бойовики "ЛНР" збили Іл-76 з 49 десантниками на борту (ФОТО, ВІДЕО)

При заході на посадку в Міжнародний аеропорт "Луганськ" бойовики "ЛНР" збили військовий літак Іл-76 з 49 десантниками на борту. Усі вони загинули.

Літак було збито пострілами з зенітної установки і великокаліберного кулемета. На місці засідки терористів виявили три пускові труби і ПЗРК "Игла". Іл-76 здійснював перевезення особового складу з метою ротації. На борту літака знаходилися військовослужбовці, техніка, спорядження і продовольство.

Камери нагляду у Луганську зафіксували момент катастрофи.

Одразу ж стало відомо, що інформація про прибуття літака була злита бойовикам, які цим скористалися і влаштували засідку.

Першим про це заявив екс-міністр оборони Олександр Кузьмук. "Якщо збивається літак - це диверсійні дії", - сказав він, зазначивши, що уся відповідальність за контрдиверсійні дії лежить на військових, які з цим завданням не справляються. "Я глибоко переконаний, що диверсанти були оповіщені. Якщо простежити весь ланцюжок подій від аеропорту вильоту до аеропорту прильоту, то зрозуміло, що вони були підготовлені", - сказав Кузьмук. При цьому екс-міністр відзначив той факт, що диверсанти не могли сидіти всю ніч в темряві в очікуванні прильоту військового літака.

Представник прес-служби штабу бойовиків "ЛНР" Оксана Чигрина підтвердила, що літак збили бойовики.

"Літак збили" ополченці ". Був порушений наказ Болотова про закритий повітряний простір над Луганськом. У документі йшлося, що у разі порушення наказу, будуть вжиті відповідні заходи", - сказала Чигрина.

Згодом слідство назвало ім'я підозрюваного у недбалому відношенні до військової служби, що призвело до катастрофи - перший заступник начальника Головного оперативного управління ГШ Віктор Назаров.

Його звинуватили у тому, що він не відреагував на оперативну інформацію СБУ про те, що до аеродрому Луганськ висунулася група терористів з метою збивати літаки.

Слідчий з особливо важливих справ Олександр Свинар повідомив"Сегодня", що про підозру у скоєнні злочину за статтею 425-3 КК України "недбале ставлення до військової служби в бойовій обстановці "йому повідомили 18 листопада (тобто через 5 місяців після катастрофи. - Ред.).

«Назаров підозрюється в тому, що, будучи військовим посадовою особою, начальником штабу - першим заступником керівника АТО, він, по-перше, не забезпечив необхідних заходів безпеки при перекиданні військ з Дніпропетровська до Луганська. А саме - не прийняв жодних управлінських рішень, не віддав наказів, директив, розпоряджень або вказівок щодо застосування підлеглих військ для забезпечення безпечного перельоту. По-друге, знаючи про заплановане перельоті, він не відреагував на оперативну інформацію, отриману СБУ, що до аеродрому Луганськ висунулася група терористів з метою збивати літаки. Інших підозр Назарову не повідомлялось ", - сказав слідчий.

За його словамиобвинувачений своєї провини не визнав.

Вже 31 травня 2015 року стало відомо, що Назаров зриває слідство.

Журналіст Юрій Бутусов повідомляв, що адвокати Назарова тиснуть на слідство і на військових-свідків справи.

Одразу після наради в Генштабі з адвокатами Назарова військовий льотчик, старший льотчик-випробувач Державного науково-дослідного центру Повітряних сил полковник Віктор Лук'янчук звернувся в прокуратуру із заявою, що експерти піддалися з боку адвокатів Назарова незаконному тиску і погроз звільнення зі служби у разі відмови змінити дані експертні висновки на користь Назарова.

Через майже рік з моменту трагедії, він не тільки не поніс відповідальності за прийняті рішення, більше того, Назаров продовжує служити і навіть, за даними джерел ZN.UA, підвищений на посаді - до першого замначальника Генштабу.

Донбас.depo.ua згадав ім'я екіпажу літака, усіх загиблих військових, які були вбиті бойовиками у тій авіакатастрофі.

Напередодні "Боїнга": Рік тому бойовики "ЛНР" збили Іл-76 з 49 десантниками на борту (ФОТО, ВІДЕО) - фото 1

Група військовослужбовців 25-ї окремої аеромобільної бригади української армії перед вильотом на літаку Іл-76МД (реєстраційний номер 76777, заводський номер 0083482490, серійний номер 63-03) Повітряних сил України в Луганськ, позує на тлі цього борту. Знімок 13.06.2014. Всі зняті військовослужбовці загинули в цьому літаку. На задньому плані помітно видно погрузку в цей літак БМД-2. Фотографії належать старшому солдату А.В.Скалозубу

Напередодні "Боїнга": Рік тому бойовики "ЛНР" збили Іл-76 з 49 десантниками на борту (ФОТО, ВІДЕО) - фото 2

Старший солдат А.В. Скалозуб 25-ї окремої аеромобільної бригади української армії перед вильотом на літаку Іл-76МД (реєстраційний номер 76777, заводський номер 0083482490, серійний номер 63-03) Повітряних сил України в Луганськ, позує на тлі цього борту. Знімок 13.06.2014. А.В. Скалозуб загинув у цьому літаку.

Запоріжжя:

Олександр Білий (1976 р.н.), командир екіпажу, гвардії полковник

Його донька прочитала на його честь вірші у день пам'яті.

Михайло Дяків (1968 р.н.), керівник повітряно-вогневої тактичної підготовки, гвардії майор

Ігор Скачков (1977 р.н.), штурман авіаційної ескадрильї, гвардії капітан

Сергій Телегін (1971 р.н.), керівник технічно-експлуатаційної служби авіаційної ескадрильї, гвардії капітан

Володимир Буркавцов (1976 р.н.), бортовий авіатехнік, гвардії старший лейтенант

Олександр Козолія (1984 р.н.), старший бортовий авіатехнік, гвардії старший лейтенант

Олег Павленко (1971 р.н.), старший технік, гвардії старший лейтенант

Олександр Ковалик (1972 р.н.), старший повітряний стрілець, гвардії прапорщик

Віктор Ментус (1982 р.н.), старший повітряний радист, гвардії прапорщик

 Дніпропетровщина

Сергій Шумаков, старший стрілець, сержант

Віталій Бондаренко, гранатометчік, солдат

Юрій Ковальчук, командир бойової машини, сержант

Денис Каменєв, стрілець-помічник гранатометника, старший солдат

Валерій Алтунин, командир взводу, старший лейтенант

Павло Левчук, стрілець-зенітник, солдат

Павло Коснар, командир відділення, молодший сержант

Сергій Добропас, стрілець-зенітник, старший солдат

Тарас Малишенко, стрілець-зенітник, солдат

Анатолій Горда, старший механік-водій, старший солдат

Руслан Кулібаба, водій-заправник, сержант

Антон Самохін, слюсар-монтажник, старший солдат

Андрій Шульга, солдат

Андрій Дмитренко, солдат

Артем Скалозуб, старший навідник, старший солдат

Артем Санжаровець, старший солдат

Сергій Мірошниченко, старший навідник, старший солдат

Євген Резніков, командир гармати, сержант

Костянтин Авдєєв, старший навідник, старший солдат

Сергій Ліснів, механік-водій, солдат

Олег Коренченко, солдат

Сергій Москаленко, солдат

Ілля Гайдук, солдат

Валерій Грабовий, заступник командира батареї, старший лейтенант

Сергій Манул, технік, старший прапорщик

Олександр Котов, стрілець-зенітник, солдат

Сергій Шостак, стрілець-зенітник, старший солдат

Антон Кузнєцов, стрілець-зенітник, старший солдат

Сергій Кучерявий, командир відділення, молодший сержант

Олександр Авраменко, стрілець-зенітник, солдат

Станіслав Дуб'яга, стрілець-зенітник, солдат

Павло Ніконов, стрілець-зенітник, солдат

Владислав Ківа, водій-машиніст заправної машини, молодший сержант

 Кіровоградщина

Віталій Бабан, командир відділення, сержант

Донеччина

Сергій Кривошеєв, механік-водій, солдат

Ростислав Пронько, солдат

Луганщина

Ігор Токаренко, механік-водій, солдат

Харківщина

Сергій Гончаренко, командир гармати, молодший сержант

Херсонщина

Олег Лефінцев, водій-заправник, старший солдат

Львівщина

Віталій Бахур, заступник командира батареї-інструктор ПДП, старший лейтенант

Через місяць 14 липня збили ще один військовий літак України - АН-26. Теж на Луганщині у Краснодонському районі. Міноборони тоді заявило, що літак було збито з території Росії. Екіпаж - 8 військових - вижив, 2 з них потрапили у полон. Коли літак ще димився, місцеві жителі вже діставали з нього кольорові метали і розбираючи на запчастини. При цьому в хід йшли як сокири, так і всі підручні засоби. Інші забиралася на вцілілі уламки літака і фотографувалися на пам'ять.