"Дніпропетровський електротранспорт" переманюватиме водіїв у маршруточної мафії

Новопризначений директор МКП "Дніпропетровський електротранспорт" заявляє, що готовий до протидії "маршруточної мафії"

"Дніпропетровський електротранспорт" пер…

Depo.Дніпро публікує інтерв'ю з директором МКП "Дніпропетровський електротранспорт" Олександром Афанасьєвим. 

- Олександре Анатолійовичу, новому керівникові традиційно ставлять питання, в якому стані знаходиться господарство, яке він прийняв?

- Якщо брати саме наше електротранспортне господарство, то не можу сказати, що я його побачив тільки з того моменту, коли був призначений на цю посаду. Свого часу я вже працював першим заступником міського голови, і коли хтось з заступників з транспортного напрямку йшов у відпустку, я виконував його обов'язки. До того ж я вивчав досвід організації роботи електротранспорту у Польщі. Проаналізувавши ситуацію в нашому місті, я направив свої пропозиції виконуючому обов'язки мера Галині Булавці. Вона запропонувала мені очолити цей напрямок міського господарства. Я відповів, що готовий.

- Які першочергові плани ви ставите? 

- Їх багато. Насамперед, потрібно повернути підприємству його базу на Карла Маркса, 119. Я вже направив відповідний лист на ім'я в.о. міського голови. Як відомо, ця база потрапила у той самий скандальний список 96 об'єктів нерухомості, вкрадених у міста. Свого часу, коли ще при Івані Куліченку розглядалося питання про перенесення бази з Карла Маркса, 119, в будь-яке інше місце, експерти категорично заперечували, бо це могло поставити хрест на міському електротранспорті. Але так сталося, що потім до влади прийшли люди, яким був цікавий не розвиток міста, а особистий прибуток. І це при тому, що у нас ремонтувалися трамваї з усієї України. Цю базу потрібно реанімувати.

- Я так розумію, що реанімувати потрібно і міський електротранспорт в цілому?

- Сьогодні, на жаль, рухомий склад такий, що є каркас, а все інше прогнило. Хоча своїми силами підприємство проводить ремонтні роботи. На даний момент в Дніпропетровську є 251 трамвай і 115 тролейбусів. На лінію щодня виходить близько 75%. Але це в жодному разі не достатньо. Коли я спілкувався з керівниками підприємства, вони казали, що у тому ж 2000 році у нас було 200 тролейбусів і 300 трамваїв. Для того, щоб була якась економічна обгрунтуваність будь-якого маршруту, вони мають ходити з певним інтервалом. Якщо електротранспорт буде ходити раз на півгодини, його перекриють маршрутки, і прибутку він приносити не буде. Для того, щоб маршрути не були збитковими, потрібно збільшувати кількість машин.

- Є якісь позитивні зрушення в цьому напрямку?

- У нас за програмою розвитку, яка затверджена на 2016-2020 роки, заплановано купити 100 тролейбусів і 44 трамваї. Все залежатиме від фінансування. Тут у нас закладено співфінансування з державним бюджетом 50 на 50. Якщо наступного року вдасться закупити 40 тролейбусів, це буде позитивний момент.

- Ваші попередники закуповували рухомий склад "по Інтернету"...

- Потрібно закуповувати різними способами, тільки не так кустарно. Якби місто не закупило рухомий склад спочатку у 2008 році, а потім у 2010 році, парк електротранспорту вже б ліг. Так у нас є хоча б що випускати на лінії. Але ставка робитиметься на нові машини, оскільки ті б/у, що сьогодні пропонуються з Європи, вони можуть конкурувати за ціною, але вони зараз в такому стані, що страшно подумати.

Електротранспорт завжди наступатиме маршруткам на хвіст - фото 1

- З тендерами із закупівлі тролейбусів відбувається щось незрозуміле. Спочатку виграє одна компанія, потім інша, але щоразу виникає скандал.

- На цей рік був оголошений тендер на 20 тролейбусів. На 10 виграв "ДУОТРАНС" - це ПМЗ. Вони поставили нам 7 тролейбусів, і в понеділок поставлять решту три. Насправді в Україні виробників тролейбусів можна перерахувати на пальцях однієї руки. Що збирають одні, інші, треті - вони відрізняються незначно. Кузова, наприклад, тягнуть з Білорусі, електропроводка чеська чи німецька. Де крутять - це вже не має значення. Питання тільки в ціні. Ми, звичайно, зацікавлені в тому, щоб підтримувати дніпропетровського виробника. Податки сплачуються в наш бюджет, люди, що працюють на цих підприємствах, будуть отримувати зарплати і витрачати гроші тут. Єдиний технічний момент - ціна.

- Але ж договір так і не був укладений?

- Був оголошений другий тендер, виграло львівське підприємство. Через ціну. Коли туди поїхали для укладення угод, з'ясувалося, що цехів зборки там немає, все зруйновано. Ця ж компанія недопоставила свого часу тролейбуси до Євро-2012 до Донецька, вони судяться з усією Україною, бо виграють тендери, а потім не підписують договори. Ми приїхали - у нас вимога два кондиціонери, а у них стоїть один, є інші моменти. Побачивши цю картину, сказали - поставляєте першу машину, розрахуємося. Вони відмовилися підписувати договори, і додаткові угоди теж. Це все переросло в стадію конфлікту, тому що потім в Антимонопольному комітеті вони пред'явили документ, зроблений у фотошопі - додаткова угода, яка нами не була підписана. Оригінал вони показати не змогли. Але нас змусили переграти на початок тендеру - на розкриття конвертів. Загалом, коли вигравала одна компанія - інша оскаржувала результати тендеру, і навпаки. Через усі ці юридичні моменти виникла затримка. 7 грудня засідання АМКУ. Сподіваємося, що буде прийнято рішення, яке влаштує місто.

- Ми говоримо про посилення позицій електротранспорту в Дніпропетровську, але чи не виникне конфлікт інтересів з тими ж маршрутками?

- Конфлікт інтересів буде завжди. Але ми повинні розуміти, що поява маршруток - це заповнення ніші, бо електротранспорт не міг впоратися зі своїми функціональними обов'язками. Чим більше ми будемо купувати машин, тим більшим невдоволення буде з боку маршруточної мафії. Тому що ми тим самим наступаємо їм на хвіст. Ми розуміємо, що нам будуть вставляти палиці в колеса усіма адміністративними та неадміністративними способами. Тут я розраховую на підтримку жителів міста.

- Відомо, що міський електротранспорт завжди відчував брак кадрів...

- Місту цікавіше, щоб був електротранспорт. Нові машини - це нові робочі місця. Це водії, кондуктори, обслуговування, нові ремонтні майстерні тощо. Якщо взяти автоперевізників, то на будь-якому маршруті відсотків десять - це колишні водії міськелектротранспорту. Вони були змушені пересісти на маршрутки, тому що у нас немає машин. Коли вони з'являться, водії самі прийдуть.

- Як ви збираєтеся підвищити зацікавленість працівників? Чим будете їх "утримувати"?

- На сьогоднішній день на підприємстві працює 2600 чоловік. Насправді це як величезний завод. Депо-1, Депо-2, Депо-3, РСУ, вагоноремонтне господарство, енергогосподарство, АТП, ЖЕУ, тому що є житло, у нас охорона праці, бюро технічного нагляду. Зараз ми запускаємо свою поліклініку, яка була в занедбаному стані. В даний час ми проходимо атестацію. 

- Як ідуть справи з виплатою заробітної плати?

- Боргів із зарплати немає. Розрахунок іде місяць у місяць. У цьому плані розуміння з керівництвом міста є.

- Коли ми говоримо про розвиток електротранспорту, ми маємо на увазі перспективу. Чи з'являться в місті нові маршрути?

- Можна говорити про нові маршрути, а можна говорити про старі - забуті. Такі, наприклад, як 13-й маршрут. На всіх зустрічах, які проводилися на "Червоному Камені", "Комунарі" і "Парусі", перше питання, яке ставлять жителі міста: "Коли знову буде тролейбус"? У нас є технічна можливість його повернути. Так, електромережу вирізали, але опори стоять, тягові підстанції у нас є, хоча одну з них віддали під льодовий палац. У проекті розвитку міського електротранспорту на 2016-2020 рік один з перших пунктів - ми замовлення проекту реконструкції тягових підстанцій на цю лінію, замовляємо проект і повертаємо на "Парус-2" тринадцятий маршрут.

- Коли саме планується запустити 13-й тролейбус?

- Плануємо зробити це протягом 2016 року, і в 2017 вже здати. Плюс у нас в перспективі бульвар Слави. Там взагалі ніколи не було тролейбусів. Там нам потрібно прокласти 3 км контактної мережі. Плануємо це зробити в 2016 році. На "Соколі" запланована реконструкція підстанції. З того, що немає у програмі розвитку, але нами планується - це запустити тролейбус на ж/м "Сонячний". Це буде кільце через вул. Білостоцького та вул. Малиновського. Це короткий маршрут, але зараз проблема в тому, що вул. Білостоцького вузька, на даний час там запуск тролейбуса неможливий. Але за генпланом у нас там заплановано розширення, і тоді буде все передбачено для цього маршруту.

- Чи може "Дніпропетровський міськелектротранспорт" заробляти більше вже сьогодні?

- Безумовно. Наприклад, сьогодні склалася така ситуація, що на маршрутах не вистачає близько 40 кондукторів. Тому ми плануємо в якості експерименту на окремих маршрутах ставити компостери в рухомому складі. Люди зможуть купувати квитки і компостувати їх, а спеціальні мобільні групи контролерів будуть відслідковувати ситуацію. Є перспективні ідеї і в плані використання електротранспорту для реклами.

- Сьогодні багато говориться про прозорість діяльності комунальних підприємств. Чи має намір ваше підприємство використовувати систему ProZorro?

- Ми її вже використовуємо там, де справа стосується масштабних закупівель. Але специфіка роботи нашого підприємства така, що бувають потрібні ті ж запчастини "сьогодні на сьогодні". Крім того, по деяких позиціях тих же запчастин є поодинокі постачальники, у яких немає конкурентів. Цікаво, що введенням системи ProZorro ми зіткнулися ще з однією проблемою. Раніше ми могли закупити в екстреному порядку якусь продукцію у підприємства без передоплати, з відстрочкою платежу. Тепер це ж підприємство каже: "Ми виграли тендер, давайте передоплату". Але це нюанси, ми зацікавлені в тому, щоб "Дніпропетровський електротранспорт" працював ефективно і прозоро.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme