Вибори-2015: у Дніпропетровську "зірвали тендерний стоп-кран"

У Дніпропетровську понад півтора десятки тендерів не відбулися через використання технології блокування

Вибори-2015: у Дніпропетровську "зірвали…

У Дніпропетровську протягом останнього часу масово блокуються тендери на проведення життєво важливих для міста робіт, а також на визначення виконавців з надання комунальних послуг. Таким чином, наразі фактично паралізований ремонт доріг, не відбувся конкурс пасажирських перевізників, тендер на визначення компаній, які мають вивозити тверді побутові відходи. Сюди ж можна віднести роботи по освітленню міста, встановленню дитячих майданчиків тощо.

Загалом, починаючи з середини червня через рішення Антимонопольного комітету і постанови судів не було проведено жодного тендера, які проводяться Департаментом комунального господарства та будівництва Дніпропетровської міської ради. А таких мало відбутися півтора десятки.

За даними депутатів міськради схема доволі проста - фірми-одноденки, які мають у штаті усього кілька працівників, подають заявки на участь у тендерах, а потім направляють скарги до антимонопольників на начебто не прозорі умови торгів чи з посиланням на інші формальні порушення. Поки інформація перевіряється, проходить час. В ході підготовки нового конкурсу на горизонті з'являється інша фірма, яка діє за цією є схемою, або ті самі "фірмачі" знаходять інші приводи для скарг.

У випадку із сміттєперевізниками спрацювала дещо інша схема. Члени тендерної комісії просто не з'явилися на засідання з начебто поважних причин - хтось захворів, хтось звільнився, а дехто - пішов у відпустку. В результаті у виграші опинилося комунальне підприємство "Дніпрокомунтранс", яке стало фактично монополістом на ринку послуг після того, як єдиному конкуренту-часнику начебто за борги заборонили користуватися муніципальним полігоном.

Найцікавіше те, що чинне законодавство України не вимагає призупинення тендерів задля розгляду скарг, проте зрозуміло, що саме ця технологія застосовується зовсім не для того, щоб домогтися ефективного та прозорого використання бюджетних коштів.

Річ у тім, що на даний час Дніпропетровська міська рада нагадує політичну райдугу - там зібралися представники майже усіх політичних сил, які розраховують на перемогу у місцевих виборах. І останні сесії перетворилися на тактичні баталії з прицілом саме на вибори: то кворум на сесії не збереться, то замість вирішення нагальних проблеми міста лунають популістські заяви.

Слід зазначити, що начальником управління житлового господарства Дніпропетровської міськради є Михайло Лисенко, який вважається членом команди Коломойського. А "комуналка" в умовах виборів - козирна карта, оскільки проблеми тарифів, ремонтів будинків, встановлення лічильників тепла, стан доріг, тощо завжди є шикарним передвиборчим аргументом в руках політиків.

Тож однією з версій того, що відбувається, можна вважати конфлікт інтересів, коли одні мають можливість впливати на так званий "титульний лист" - тобто визначати, де, коли і як виконувати роботи, таким чином "підігравати" на користь тієї чи іншої політичної сили чи кандидата. Інші намагаються будь-якими засобами не дати цього зробити.

Зрозуміло, що тендери проводяться задля визначення як короткострокових, так і довгострокових підрядників. Втім, як в одному, так і в іншому випадку "на кону" зазвичай стоять мільйони гривень або контроль над тією чи іншою сферою діяльності. Ясна річ, що усі політичні гравці сподіваються після виборів віддати ласий шматочок бюджету "своїм" компаніям.

На даний момент у Дніпропетровську ведеться гра без правил, в якій кожний використовує свої можливості. Діяльністю управління ЖКГ зацікавилися навіть правоохоронці. На початку вересня в управлінні відбулося одразу 15 обшуків. ОБЕП навіть відзвітував, що начебто викрито та ліквідовано злочинну схему виведення у тіньовий сектор економіки коштів бюджету на суму 18 мільйонів. У департаменті ЖКГ, звісно, усі звинувачення відкидають.

Про те, що ситуація з тендерами у Дніпропетровську має політичний підтекст, не прямо свідчить і той факт, що обласна влада без усіляких проблем свої тендери проводить, і скандальних ситуацій там не виникає. Губернатор, який не є фігурою виборною, вирішує усі господарчі питання у штатному режимі, але в те, що відбувається у міськраді, не втручається.

Таким чином, мешканці Дніпропетровська стали заручниками "тендерного стоп-крану". Тож, поки не пройдуть вибори мера і депутатів, ця ситуація навряд чи нормалізується. Проте проведення тендерів уже після виборів має дати відповідь на питання, "хто в домі хазяїн".

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme