"Селфі-копів у Дніпропетровську не буде", - начальник нового патруля

У першому інтерв'ю на посаді Володимир Богоніс пообіцяв, що дніпропетровські копи будуть жорсткими, але зроблять місто зручним, і стануть основою нової поліції

"Селфі-копів у Дніпропетровську не буде"…

Яке місце в структурі МВС займає патрульна поліція і як взаємодіє з іншими органами поліції?

До структури МВС входить різного роду поліція – кримінальна, національна. Патрульна – це одна із складових національної поліції. Ми будемо підпорядковуватися не місцевій національній поліції, а безпосередньо департаменту патрульної поліції в Києві. Ми говоримо про створення абсолютно нової поліції, яка не повторюватиме помилок старих міліціонерів. Тому співпраця з нацполіцією буде мінімальною, в рамках службової необхідності. Все, що стосується криміналу – це до національної поліції, все, що стосується адміністративних питань – порушення правил дорожнього руху, спори, хуліганські дії, розпиття алкоголю у публічних місцях – до патрульної поліції. Це люди, які будуть першими приїжджати на допомогу за викликом 102. Якщо це тяжкий злочин – вони охороняють місце події і викликають представників кримінальної поліції, слідчо-оперативну групу з національної поліції.

Зараз слід розуміти, що вводиться поняття презумпції правоти поліцейського. Згідно закону "Про Національну поліцію" поліцейський тепер має трохи більше прав, ніж мали міліціонери. Тобто доводити свою правоту чи неправоту буде людина безпосередньо в суді, якщо вважає, що її несправедливо оштрафували. Якщо людина проїхала на червоне світло, і її затримав поліцейський та виписав штраф, це означає, що цей штраф треба сплатити. Якщо вважає, що це було неправомірно і вимагатиме доказів, відео – цього всього поліцейський не зобов’язаний надавати. Він бачив злочин і приймає на себе відповідальність за міру покарання.

Зараз по суті ліквідоване ДАІ. Хто займатиметься ДТП і яка роль поліцейських тут буде?

Це безпосередньо наша робота. Ми будемо реагувати на всі ДТП. Якщо ДТП буде з постраждалими, тоді приїжджає слідчий у складі слідчо-оперативної групи, бо це вже кримінал, і такими справами буде займатися національна поліція. Але огляд місця події – це все в першу чергу робить патрульна поліція.

Як це буде відбуватися у містах, де ще немає патрульної поліції?

До кінця 2016 року ДАІ ще працює і буде виконувати роботу в тих містах. Реформування іде у кілька етапів. В наступних будуть передбачені відповідні структури, призначені люди, ухвалені законопроекти, що стосується прав і повноважень поліцейських.

Чи досліджували помилки тих поліцейських, які почали працювати у Києві, Одесі, Львові щодо десь, може, некоректної їх роботи? Чи проводили роботу над помилками для Дніпропетровська і чого точно не буде у нас?

Звичайно, аналіз проводився. Весь командний склад патрульної поліції Дніпропетровська – із досвідом, вони приїхали із Києва, де були командирами рот. Тепер вони будуть працювати командирами батальйонів у Дніпропетровську. Близько 80% хочуть залишитися у Дніпропетровську, є охочі переїжджати з Києва сюди.

Відділи моніторингу департаменту патрульної поліції підготували чіткий алгоритм дій по найпопулярніших ситуаціях, скажімо, на 80% передбачуваних. Ми зі своєї сторони будемо вимагати чітко діяти по алгоритму – на зразок американських копів, які особливо не спілкуються. Попробуйте в Америці чи Німеччині, чи в Англії сказати: "А я не вийду із машини, а на якій підставі ви мене зупинили".

Ми можемо говорити про помилки з точки зору великої лояльності. Всі ті проблеми, що ми бачимо на ютьюбі, через те, що поліцейські не зовсім розуміють своїх прав, не повною мірю ними користуються, вступають в полеміки, що не потрібно робити.
Ті помилки будуть враховані.

Ту лояльність, яку київські поліцейські проявляли до громадян, на жаль для громадян, в Дніпропетровську проявляти не будуть. Вони будуть більш жорсткі і конкретні, надіюся, більш професійні.

То це буде, скажімо, боротьба з іміджем селфі-поліцейських?

Так, насправді селфі-копів у Дніпропетровську не буде.

Матеріальне забезпечення поліції, закупка техніки здійснюється з державного бюджету, чи за рахунок інших ресурсів? І чи беруть якісь витрати на себе самі поліцейські?

Жодних. Єдині витрати, які можуть нести самі поліцейські – це підрізання, підшивання форми. Все - від форми до олівця - забезпечує держава.

Ми зараз заїжджаємо на базу міського управління ДАІ. Ремонт там конче необхідний. Частину витрат на себе бере обласне управління національної поліції, частину – міська рада. І обласна рада обіцяла в майбутньому трохи допомогти.

У нас ще по Кіотським протоколам лишилися Тойоти "Пріуси". Ще буде 10-15 Рено "Дастер", які працюватимуть в Ленінському районі, Таромському, в Жовтневому, Бабушкінському районах, у приватному секторі Самарського району, де "Пріус" не проїде. Дастери закуплені за державний кошт.

Який штат зараз випускається і скільки в них старих співробітників міліції?

Загалом близько 950 осіб, з них 11% старих.

Чи ви з усіма знайомилися, хто ці решта 89%?

Опосередковано з усіма. Ми вже проводили співбесіди на командирів і замкомандирів рот, це близько 200 осіб. Досить сильні хлопці і дівчата. Особливо здивували дівчата. Дуже амбіційні, залізні леді. У нас 4-5 командирів рот – дівчата, і є замкомандири рот дівчата. Тобто достатньо сильні, щоби потягнути. Це люди абсолютно різних професій. І спортсмени, майстри спорту і кандидати в майстри, і бізнесмени, начальники досить серйозних рангів у минулому. Але всіх об’єднує одне – патріотизм і дійсно бажання змін у державі.

Це не просто слова, вони розуміють об’єми роботи. Хто не розумів – ми доносили. Я розказував, що таке патрульна поліція і показував ту темну сторону, про яку мало хто говорить – контингент, з яким доведеться працювати, небезпека. І двоє людей відмовилися.

Тільки двоє?

Я вважаю, що це хороший результат. Люди готові і розуміють, для чого вони сюди прийшли. Багато з них скинули вагу за час навчання, спортивно підтягуються. Якщо з вигляду – маленька худенька дівчинка, повірте, у неї достатньо професійних навичок і сміливості, щоби затримати злочинця і припинити правопорушення.

Що в навчанні для них було найскладніше, на вашу думку?

Тактика. Це поводження зі зброєю, затримання. Ми ще будемо це відлагоджувати в процесі роботи. Навчання з початком роботи не припиняється. Ми домовилися, що з двох днів вихідних півдня вони будуть навчатися (графік роботи патрульних "день - ніч - 48", по 12 годин у зміні – ред.). У нас буде свій тир, викладачі-тактики, спортзал для прийомів рукопашного бою. Буде багато питань по заповненню постанов, створенню схем ДТП. Місяць ми даємо, щоби вони спрацювалися. Через місяць помилок уже прощати не будемо. За помилки будемо карати, починаючи з командирів, задача яких навчити, підтягнути відстаючих.

Що нового було у навчанні для дніпропетровських патрульних?

Порівняно з іншими містами було багато новацій. Збільшена кількість уроків з тактики, дали тактичну медицину, додаткові лекції з вибухових речовин, дали роботу з автоматами, оскільки це прифронтова область, і така потреба може виникнути.

Додатково введені іспити з водіння на механічній коробці передач. Були такі, які не здали. Вони будуть у піших патрулях, для них теж багато роботи – неправильно припарковані автомобілі, охорона громадських місць. Без роботи точно не сидітимуть, доводитимуть свою профпридатність.

Як запровадження нової патрульної служби може суттєво змінити ставлення до правоохоронних органів? Все одно лишаються старі слідчі, продовжують роботу люди, які 26 січня "консультували" тітушок під ОДА… Чи дійсно їх нема ким замінити?

Завжди є можливість про ці факти повідомити. Хатія Деканоідзе анонсувала створення для цього відкритої сторінки. І якщо такі факти мали місце, то однозначно така людина не пройде переатестацію. Як мінімум, на співбесіді такі питання будуть ставитися – де хто був і чим займався.

Крім того від слідчого не завжди все залежить. Сприйняття міліції складалося з першого контакту – патрульного, ППСника, ДАІшника, співробітника "Беркуту". Тепер першими приїжджати до людей будуть патрульні поліцейські. Приховати якийсь злочин слідчому вже не вдасться, бо все правопорушення буде зафіксоване на камеру, в письмовому рапорті, в поясненнях свідків, які буде збирати патрульний поліцейський. Люди вже інакшому навчені, і вважаю, що ефективність буде вища. Ми їх вчимо, що вони є сервісною службою, що надає сервіс громадянам, які їм платять зарплату.

Чи є ким замінити? Є і буде. Я поставив задачу, що до травня, за підсумками півріччя 2016 року патрульна поліція м. Дніпропетровська має стати кращою патрульною поліцією в Україні, зразком. Нам легше, ніж іншим, бо ми мали можливість врахувати помилки і набратися попереднього досвіду. Настроюємо на те, щоби у травні наші патрульні хотіли перейти на посади в Національній поліції, замінити тих, хто не пройде переатестацію і заповнити нові вакансії слідчих, оперів, працівників кримінальної поліції.

Але ж більшість патрульних не мають юридичної освіти, а для роботи в поліції, в слідчій групі, вона потрібна.

Дуже велика кількість, навіть більшість, має юридичну освіту. Багато хто отримує або починає її отримувати. Всі отримали ту базову освіту, яка потрібна для роботи патрульного поліцейського, і вони є достатньо професійними для свого рівня. Вони розуміють, що юриспруденція потрібна їм в житті, і наміри багатьох - далі продовжити вчитися. Ми як керівництво цьому будемо тільки сприяти.

"Селфі-копів у Дніпропетровську не буде", - начальник нового патруля - фото 1

Фото з фейсбук-сторінки керівника проекту Смарт-Сіті Дмитра Томчука

Дніпропетровська поліція долучилася до програми Смарт-Сіті. Як це допомагатиме вам в роботі, чи як ви допомагатимете міським службам?

Патрульний не може аналізувати інтенсивність заторів. А громадськість може збирати таку інформацію аж до точних місць, перехресть. Ми даємо рекомендації згідно закону, де повинні бути зупинки маршрутів громадського транспорту, розмітка на дорозі. Почнемо з пр. К. Маркса, обговорюємо найпроблемніші ділянки, відділ архітектури наносить це на карти. Ми і громадськість даємо свої побажання, доходимо консенсусу. І далі уже діло за нами.

Основна проблема міста – неправильно припарковані автомобілі. Це абсолютно наша компетенція. Тому наша задача – прибрати з вулиць нелегальні парковки. Авто, припарковані на перехрестях, зебрах будуть однозначно евакуйовані без всяких попереджень.

А що стосується маршруток і їх зупинки в неналежному місці?

Однозначно штраф. Якщо з приводу парковок ми ще день-два будемо проводити більш роз’яснювальну роботу, то все, що стосується безпеки перевезень громадян – це без компромісів.

Для громадського транспорту ми спеціально звільнимо в центрі міста одну смугу, і будемо вживати всіх залежних від нас заходів, щоби вона була вільна. Будемо створювати умови для громадського транспорту, і їм не буде потреби обганяти, влаштовувати драйви по місту. Що стосується Смарт-Сіті, будемо говорити з представниками міської влади, громадськості, щоби був похвилинний, погодинний графік руху громадського транспорту.

Тобто мета не лише з парковками розібратися, а і загалом з трафіком та дорожнім рухом?

Навіть більше. Ми будемо звертати увагу на пішоходів, які переходять дорогу в неналежному місці. Це також проблема. Пішоходи, які спішать і біжать на червоне – будемо привчати до правил і штрафувати.

Штраф зараз 51 гривня.

Так. Але втрачений час на оформлення штрафу, і навіть 51 гривня -  це неприємно. Ми будемо створювати незручності для порушників. Хай це невеликі фінансові затрати, але незручності вони відчують. Ця вся інформація буде залишатися в базі. Деякі компанії при прийомі на роботу дають запити. Це на імідж людини буде впливати. Якщо комусь на це все одно, то є поняття систематичності правопорушень, і тоді вживаються інші норми покарання.

Чи є у вас стратегія змін – наприклад, що через місяць немає нелегальних парковок, через два – маршрутки їздять по графіку і т.ін? 

Є. Розмітка буде малюватися весною з приходом тепла, проект уже узгоджений. Із запуском ми розумітимемо, де і які патрулі виставляти. Парковки будуть розганяти піші патрулі. Але нам знову потрібна буде допомога громадськості: в одному місці ми парковку ліківідумємо, в іншому вона знову може з’явитися.

З часом, до травня місяця ми привчимо всіх паркуватися. Аж до того, що машину можна залишити на під’їзді до центру і проїхати на трамваї чи маршрутці 2-3 зупинки. Це буде набагато швидше.

"Селфі-копів у Дніпропетровську не буде", - начальник нового патруля - фото 2

Фото з фейсбук-сторінки Катерини Леонової

Біографічна довідка:
Володимир Богоніс (34 роки) родом зі Львова, переїхав до Дніпропетровська у 2008 році. Працював у ТОВ "Мобілочка" (згодом це ТОВ "Алло") на посадах від регіонального директора, в підпорядкуванні якого було 8 магазинів, до директора філіалу – керівника 8 областей.

З 1 грудня 2013 року став учасником Майдану. Через 2 місяці, коли участь у революції та роботу вже не було можливості поєднувати, звільнився. На Майдані брав участь в охороні лікарень.

Після повернення до Дніпропетровська увійшов до складу Полку національного захисту з березня 2014 року, був сотником третьої сотні. Зі створенням першого добровольчого батальйону "Дніпро-1" став заступником начальника штабу. В Маріуполі командував південним підрозділом "Дніпра-1".

В січні 2015 призначений на посаду начальника Жовтневого РВ УМВС Маріуполя.

З початку вересня працював в управлінні моніторингу Департаменту національної поліції в Києві.

В січні 2015 року призначений начальником управління патрульної поліції Дніпропетровської області департаменту патрульної поліції України.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme