Зачаровані колектори: Як у Дніпрі час і природа ховають місто під воду

Проблема зливової каналізації вже не перший рік турбує мешканців Дніпра, а ситуація залишається критичною

Журналіст регіональної редакції Depo.Дніпро
Зачаровані колектори: Як у Дніпрі час і…
Фото: Сергій Дівєєв

Затоплені вулиці і провалля після злив встигли вже стати візитівкою Дніпра. Це викликає незадоволення місцевих мешканців, які закидають владі ігнорування цієї проблеми. В мерії Дніпра визнають, що проблема з підтопленнями існує, але пояснюють її критичною інфраструктурою. Мовляв більшість колекторів збудовані ще у минулому сторіччі, і нині вони не відповідають вимогам часу.

Ремонт як злизало 

Останній випадок, який став топ-темою у соцмережах, це Селянський узвіз, який після недавнього дощу буквально змило. Жителі прилеглих будинків усю ніч чатували біля осель, оскільки боялися масштабного підтоплення. За іронією долі, тут саме роблять ремонт, і найближчим часом планували покласти асфальт. Але онова не витримала.

Селянський узвіз – майже стратегічна дорога, яка поєднує нагорну частину центра Дніпра з набережною. Це найкоротший шлях, який доволі популярний в автомобілістів, оскільки економить час. Проте вже багато років стан дорожнього покриття, м’яко кажучи, залишає бажати кращого. Доходило до того, що дніпряни самотужки намагалися відремонтувати дорогу власним коштом.

У січні міська влада вирішила взяти 20 млн грн кредиту на ремонт узвозу, у березні був оголошений тендер. Там вже фігурувала сума майже 16 млн грн.

У травні дорогу, яка була вимощена бетонними блоками майже півстоліття тому, почали ремонтувати. Але перший же дощ призвів до того, що Селянський узвіз перетворився на яр з багнюкою. І весь оцей потік понесло на набережну. І от нова біда.

Не ті часи, не той діаметр труби

Звичайно, після дощу затопило не тільки Селянський узвіз, але й спальні райони міста. Це загострило питання тану ливневою каналізації у місті. Деінде утворилися навіть "моря".

У міськраді визнали наявність проблеми, повідомили, що від сміття та гілок було очищено 567 дощоприймачів. І пояснили суть проблеми.

За словами чиновників, кількість опадів, які іноді випадають у місті, значно перевищує діаметр комунікацій. Наприклад, діаметр труби колектору на вул. Каруни на лівому березі 60 см, і його було побудовано ще в післявоєнні роки.

"Тоді ще ніхто не міг передбачити таку аномальну кількість опадів. Зливовий колектор на Селянському узвозі ще в 20-30-ті роки минулого сторіччя. За цей довгий період він став непридатний до роботи. Під час реконструкції узвозу одразу було прийнято рішення про його повну заміну", – зазначив головний спеціаліст відділу забезпечення діяльності міського голови Дніпра Антон Андрієнко.

За його словами, роботи ведуться відкритим способом, бо інші методи неефективні. На даний час роботи із заміни зливового колектору знаходяться на фінальній стадії, їх планують закінчити до 1 серпня.

Як Філатов колектором ходив

Тема стану ливневих колекторів для нинішньої влади Дніпра, можна сказати, стратегічна, оскільки псує імідж мерії. Тому активно до освітлення її залучають і міський голова Борис Філатов, і його профільний заступник Михайло Лисенко.

Наприклад, Філатов особисто лазив по одному з найбільших колекторів Дніпра.

"Проліз сьогодні кілька кілометрів по підземним колекторам. Від Південної до театру Шевченка. Дякую хлопцям з "Гідроспоруд", Сергію та Андрію, які люб'язно погодилися провести таку екскурсію. Ну і привіт продавцям з книжкового ринку, які так і не зрозуміли, хто виліз з люка прямо посеред торгових рядів", – написав він.

У свою чергу, Лисенко розповів, що викидають мешканці Дніпра у зливову каналізацію. Виявилися, що навіть телевізори.

За його ловами, центральні колектори забиті через три основні причини. Перша – результат несанкціонованого скидання дощової води в систему каналізації, яка, крім великого припливу води під час кожного дощу, створює проблеми для роботи каналізаційних насосних станцій, ще й засмічує саму систему щебнем і піском. 

Причина друга – відкладення жиру на стінках каналізаційних колекторів. Причина третя – коріння дерев які проростають в систему каналізації. Як правило в колодязях, або в місцях з'єднання труб. 

"Причина четверта і сама глобальна. Це засмічення внутрішньобудинкових мереж. Якось я покажу всю колекцію водоканалу того, що було вилучено звідти, – написав він. – Зокрема, це кольоровий телевізор "Шеляліс" з системою Пал-Секам. Ганчірки, рушники, мертві цуценята, вміст туалетів для кішок і т.д. і т.п. Реальний морок".

Гроші є, а результат непереконливий

Проблеми з підтопленнями визначені, ситуація зрозуміла. Проте залишається питання, чому ж це все не вирішується? Насправді, протягом цього року було вже проведено багато тендерів на ремонт зливової каналізації. У січні на 36 млн грн, у березні на 29 млн грн. І начебто КП "Гідроспоруди" працює, не покладаючи рук. Той же Лисенко заявив, що працюють так завзято, що їм буде виплачена премія 400%.

При цьому він зазначив, що за три роки вручну було прочищено 190 км колекторів. Але проблема досі не вирішена. Щоправда, у бочці меду роботи комунальників "Гідроспоруд" з’явилася і ложка дьогтю. Жовтневий районний суд призначив директору комунального підприємства "Гідроспоруди" Валентину Лазареву запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту строком на 60 діб.

Посадовця підозрюють у розтраті бюджетних коштів на ремонт автомобіля ВАЗ-2111. Директор комунального підприємства витратив на ремонт автівки 240 тис. грн, що у чотири рази більше за вартість автомобіля. Ну, це можна списати на особистий фактор.

Останні дні мерія намагається якомога ширше освітлювати роботу комунальників з приведення до ладу колекторів. І каналопромивну машину показали, і звіти з різних вулиць. Проте якщо і надалі місто буде заливати дощем так, що треба буде переходити дорогу по коліно у воді, навряд городяни будуть тішитися красивими цифрами і тезами про те, що колектори збудовані за царя Панька. Оскільки людям потрібен результат. А осінь – пора дощів. І якщо 25 жовтня людям доведеться йти на виборчі дільниці по коліно у воді, то це навряд чи додасть бонусів місцевої влади.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme