Як у Дніпрі рятують черговий міст без парі Зеленського з Філатовим

На ремонт шляхопроводу через Слобожанський проспект виділили майже у сто разів меншу суму, ніж була потрібна

Журналіст регіональної редакції Depo.Дніпро
Як у Дніпрі рятують черговий міст без па…

Мешканці Дніпра лише кілька місяців як відійшли від епопеї з ремонтом Нового мосту, яка тривала не один рік і витягла з бюджету понад 500 млн грн. Навколо ремонту кипіли справжні пристрасті – від знаменитого парі між Володимиром Зеленський і Борисом Філатовим до обіцянки "голої моделі" показати своє тіло без одягу прямо посеред мосту. Хоча офіційно переможця парі не оголосили, модель "офіційно" не оголилася, але люди раді й тому, що скінчився увесь супутній транспортний колапс.

Проте виявилося, що стан інших мостів Дніпра такий, що парі можна укладати – не переукладати, моделям – роздягатися і роздягатися, а городянам – готуватися до несподіваних сюрпризів. 

Останнім часом міський голова Дніпра Філатов часто вживає термін "критична інфраструктура", маючи на увазі не тільки мости, але й стан підземних комунікацій та інших об’єктів міського господарства. "Південний міст у нас відносно новий, експлуатується з 2000 року, але при цьому має потребу в антикорозійному захисті. Через відсутність зчіпного шару всередині на проїжджій частині утворюються напливи і вибоїни, що призводить до частих ДТП, – сказав він. – Міст №1 автодорожній експлуатується з 1955 року. І капітальний ремонт мосту проведено в 2004 році. При цьому відсутні деформаційні шви і також спостерігаються появи ям".

За словами Філатова, є ще мости, які експлуатуються з часів Другої світової війни. А на вирішення цих проблем, за його словами, мають піти навіть не сотні мільйонів гривень, а мільярди.

Заступник Філатова – Михайло Лисенко взагалі чітко визначив найпроблемніші мости міста:

  1. Шляхопровід на Слобожанському проспекті. 
  2. Міст через річку Маячку (виїзд з Дніпра на Синельникове). 
  3. Так званий "горбатий міст" – шляхопровід між вул. Павлова і Щепкіна. 
  4. Гідроізоляція всього Південного моста.

На сьогоднішній день у центрі уваги Слобожанський міст. Він був збудований у два етапи: у середині 1950-х була збудована центральна  частина. А вже у 1970-х другим етапом були добудовані бокові частини. Саме опори цих частин сьогодні руйнуються. За словами заступник начальника управління по ремонту та експлуатації автошляхів Олександра Цирульнікова, зараз віадук на Слобожанському проспекті тримається "на чесному слові", старі опори вже майже не тримають шляхопровід.

Поки ремонтували Новий міст, тема цього мосту підтримувалася в інформаційному просторі і не уникла уваги все тієї ж "голої моделі". Вона навіть висловила свою "експертну думку": "З огляду на сумнівність можливості якісного ремонту шляхопроводу, а також стан опор і балок, ремонт і посилення яких потребує значних капітальних вкладень, все ж вважаю за доцільне виконати повну заміну споруди".

Відповідь заступника міського голови Лисенка пролунала не напряму, а у коментарях під його постом: Новий міст обійдеться у суму мінімум 580 млн грн. Але це не означає, що від робіт відмовилися.  У жовтні з'явилося розпорядження міського голови, згідно з яким на три місяці мав бути перекритий рух транспорту по правих смугах. В документі вказувалося, що ремонтні роботи триватимуть з 28 жовтня 2019 року по 28 січня 2020 року. Спочатку планували витрати на ремонт понад 200 млн грн, але вже під час ухвалення бюджету міста стало зрозуміло, що це неможливо. "Два роки перекриття всього проспекту Слобожанського і 250-300 млн гривень. В принципі, рішення було ухвалене. Але! У листопаді-грудні відбулося "пограбування століття". З бюджету нашого міста на 2020 рік в Київ вилучили 2 млрд гривень. 2 млрд гривень, зароблених нашими городянами", – зазначив Лисенко. 

У підсумку міською владою було ухвалене рішення всі елементи моста, які можуть зруйнуватися, відновити. П'ять балок і п'ять ригелів шляхопроводу зміцнити і запобігти обваленню. Це коштуватиме 3,15 млн грн. "Чи врятує це міст від остаточного обвалення? Не знаю. Але те, що ймовірність цього зменшиться в тридцять разів – готовий сказати, – заявив Лисенко. – Якщо говорити про конструкції цього шляхопроводу, то в одному з ригелів, я двома пальцями зламав "дванадцяту" арматуру". Так, тими самими пальцями, якими підписав договір на ремонт Нового мосту".

Щодо інших мостів, то, враховуючи ухвалений бюджет Дніпра, там прориву теж не передбачається. Цього року відбувся ремонт на Кайдацькому мості, де відбувся ремонт ділянки дороги, що найбільш схильна до руйнування. Пов'язано це з тим, що саме на цій ділянці зазнала ушкоджень система гідроізоляції.  Косметичні роботи велися на Амурському мості (Мості №1). На Південному мості ремонт дорожнього покриття відбувся минулого року, але його слідів на даний час не видно.

Ситуація з мостами у Дніпрі склалася вкрай тривожна, але реальність така, що приділяти їм увагу будуть через брак коштів по мірі настання моменту максимальної критичності.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme