Як у Дніпрі під виглядом зупинок громадського транспорту закупили тютюн

Мер Дніпра Брис Філатов знову "виніс сміття з хати", тобто особисто розповів про тих, з ким йому не по дорозі через корупційні схеми. Одні плескають у долоні міському голові, інші вважають це показухою

Наприкінці минулого тижня Філатов знову виступив з гучною заявою щодо кадрових чисток серед своїх підлеглих. Раніше під гарячу руку міського голови потрапили цілі департаменти енергоефективних технологій і ініціатив, а також стратегічного розвитку, які були ліквідовані.

Згодом Філатов став здавати "пачками" до прокуратури чиновників мерії, яких підозрюють в участі в корупційних схемах. Тепер він вирішив вести війну з корупціонерами у себе під носом "гібридними" методами – заяви писати продовжує, а також публічно закликає керівників підрозділів писати заяви про відставку.

Цього раз скандал виник навколо зупинкових комплексів, які почали встановлювати у Дніпрі кілька років тому, а також міських парків. "Наступного тижня почнеться чистка кадрів в міських парках (бо реально дрібні злодії на хотдогах і солодкій ваті вже набридли), - заявив Філатов. - Департаментів та комунальних підприємств, керованих "політично" і за депутатськими "квотами", більше не буде. Депутати незалежно від партійної приналежності зобов'язані займатися виборцями і округами, а не власним політичним піаром".

При цьому директору КП "Дніпротранскомплекс" Михайлу Семчуку запропоновано написати заяву за власним бажанням. "Йому запропоновано звільнитися прямо сьогодні і з "вовчим квитко"м. Нехай він сам про себе читає в газетах. Мені моє чесне ім'я найдорожче", - зазначив міський голова.

На перший погляд, все логічно, системно і відповідає останнім тенденціям в діяльності міського голови. Але виникає питання, чому оргвисновків довелося чекати цілих два роки? Зупинкові комплекси почали встановлювати у Дніпрі ще у грудні 2016 року. 

Зупинки були оснащені Wi-Fi, обігрівачами, кнопкою виклику поліції.  Планувалося встановити 100 таких зупинок по всьому місті. Але не встигли поставити справу на потік, як розгорілися одразу два скандали.

По-перше, правоохоронні органи "взялися" за депутата Дніпровської міської ради Олега Григорука - секретаря постійної комісії міської ради з питань транспорту, зв'язку та екології. Прокуратура дніпропетровської області встановила, що Григорук не повідомив про наявність реального конфлікту інтересів та під час засідання комісії взяв участь у погодженні рішення про передачу 160 кіосків в оренду фірмі, засновником якої є його мати. За вказаним фактом було складено протоколи про адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією, за частинами 1, 2 статті 172-7 КУпАП. 

Слід зазначити, що Григорук обирався до міськради від "Оппоблоку", а згодом увійшов до мерської коаліції. Тобто це, мабуть, і є те, що сьогодні Філатов називає "керованих "політично" і за депутатськими "квотами". До речі, у розслідуванні "Громадського контролю" вказувалося, що місто отримує за оренду кожного кіоску у зупинковому комплексі лише 1 грн. А орендар бере з суборендарів по 3-10 тис. грн. 

Паралельно прокуратурою області 26 травня 2017 року було порушено кримінальну справу за фактом привласнення, розтрати майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем службовими особами Дніпровської міської ради та керівниками комунальних підприємств. Суть справи в тому, що КП "Дніпротранскомплекс" уклав угоду з підрядником на встановлення трьох десятків зупинкових комплексів на загальну суму майже 8 млн грн. Але по факту обладнання було закуплено лише на чверть суми, а на решту грошей закуповувалися цигарки для торгівлі у тих самих кіосках. "Так, встановлено, що останні у 2018 році закупили виключно тютюнові вироби. Тобто підтверджується закуплених матеріалів лише на 2 млн. грн", - йдеться у матеріалах справи.

Можна припустити чому ця тема спливла на поверхню лише сьогодні. Річ у тім, що тільки цього руку суд надав слідчому прокурору дозвіл на доступ до речей і документів, пов'язаних із зупинковими комплексами. Тобто розслідування справи має пришвидшитися, а там і до прізвищ винних недалеко. Слід зазначити, що нові зупинки прийшлися до вподоби місцевим жителям, вони мали різний вигляд, але були зручними, хоча попервах вандали часто громили ці комплекси, особливо у спальних районах

Згодом почала намічатися й інша тенденція - за своїм оформленням і функціоналом зупинки ставали все простішими, без "прибамбасів". Обігрівачі зникли, як і інші зручності. Хоча виглядають вони і досі досить пристойно, і місцева влада відмовлятися від них не збирається.  А от від скандального шлейфу тих, хто має відношення до встановлення комплексів, у мерії намагаються відхреститися. Бо МАФи вже майже перемогли, якщо вірити місцевій владі, необхідна інша ціль.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро