Скотч на рота учнів: Жарт, виховний засіб або приниження

Історія про дітей криворізької школи №113, яким вчителька хореографії під час уроку заклеїла роти скотчем, викликала небиякий резонанс. Втім, знайшлися й ті, хто взявся захищати дії педагога

Скотч на рота учнів: Жарт, виховний засі…

Батько семирічної дівчинки Сергій Стегар оприлюднив у "Фейсбуці" інформацію про те, що на уроці вчителька, аби вгамувати дітей, заклеїла їм роти скотчем. Демобілізований з АТО військовий радився, як правильно вчинити у даному випадку, бо емоції переповнювали і загострене відчуття справедливості могло штовхнути батька на необдумані вчинки.

Більшість коментаторів була обурена вчинком вчительки, але знайшлися й ті, хто вважав її дії виправданими.

У коментарі Depo.Дніпро батько дитини розповів, що постраждалих від дій вчительки дітей було п'ятеро: три хлопчика та дві дівчинки. Все почалося досить звично: хлопці впродовж заняття зачіпали дівчаток, а ті сердилися і погрожували поскаржитися вчительці.

Педагогу ж здалося, що діти розмовляють навмисно. Вона зробила зауваження, і коли балачки продовжилися, не знайшла нічого кращого, як заклеїти всім рота. До кінця уроку ошелешені діти провели із скотчем на обличчі.

Для родини Сергія публічне приниження доньки було неприпустимим. Колишній учасник АТО не міг зрозуміти "виховних методів" у відношенні до дітей, які більше властиві бойовикам та терористам. Батько спробував зрозуміти, де проходить межа між методами виховання і приниження прав і свобод дитини.

Яким чином треба діяти батькам, які вбачають скоєння протиправних дій у відношенні до дітей, пояснюють фахівці.

Голова Громадського об'єднання "Основи Свідомості" Віталій Фурманюк наголошує, що, перш за все, потрібно з'ясувати всі обставини інциденту, розпитавши дітей та батьків. Якщо порушувались права декількох дітей, оформлювати колективне звернення до керівника закладу – це збільшить шанси на позитивне вирішення проблеми. В зверненні необхідно описати суть проблеми і можливі шляхи її вирішення.

Батькам слід взяти до уваги, що відповідно до Статті 18 "Права громадянина при розгляді заяви чи скарги" Закону України "Про звернення громадян" заявник може бути присутнім при розгляді заяви чи скарги. Про бажання бути присутнім необхідно вказати письмово в зверненні, аби мати змогу отримати інформацію про час і місце розгляду справи. Також фахівець радить вести відеозйомку засідання (ніхто не може заборонити знімати).

Відповідно до Наказу 19.08.2014 № 564/836/945/577 "Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення", звернення про жорстоке поводження з дітьми реєструють в спеціальному журналі та терміново (протягом однієї доби) передають повідомлення у письмовій формі до служби у справах дітей, органів внутрішніх справ про випадок жорстокого поводження з дитиною чи загрозу його вчинення.

У свою чергу, психолог Владислав Депутатов вважає, що вчинок вчителя педагогічним назвати не можна. Втім, він піддає сумніву, чи можна говорити саме про зачеплену гідність, травму або публічне приниження дітей.

Якщо батьки все ж підозрюють, що їхню дитину образили або принизили, за порадою психолога, перш за все, необхідно дати дитині висловитись та висловити емоції з цього приводу. Дати безумовну підтримку, щоб їй не здавалось, що вона одна в цій ситуації. Роз'яснити, чому саме насправді так могло статися. Дати можливість дитині переосмислити цей досвід, зробити певні адекватні висновки. Бажано, щоб з присутніх було знайдено осіб, які не згодні із тією людиною, що принижувала дитину, і дати можливість їм обговорити те, що відбулось. Навчити дитину, що потрібно робити в подібних ситуаціях. Окрім цього, бажано попередити можливість повторення такої ситуації.

Врешті інцидент в криворізький школі знайшов своє завершення дуже швидко: вчителька хореографії звільнилася за власним бажанням і отримала догану із занесенням у особову справу.

Але те, що даний факт набув розголосу, є скоріш винятком з правил. Адже за соціологічним опитуванням, у школярів в Україні немає розуміння їхніх прав, а також межі, коли їхні права порушуються.

Так, згідно з опитуванням вчителів та батьків близько двох десятків шкіл по всій Україні, що стали учасниками проекту "Школа – територія прав людини", 22% опитаних школярів відповіли, що вчителі періодично принижують учнів перед всім класом.

І хоча ухвалена на рівні держави ще у 2015 році Національна стратегія у сфері прав людини вимагає дотримання принципів прав людини у навчально-виховному процесі, досі провідним фактором у цьому залишається саме "людський фактор" – тобто здатність педагогів і учнів чути одне одного, витримувати емоційне навантаження і не "переходити на особистості". Коли дії вчителя прямо порушують норми закону, батьки і керівництво учбового закладу діють за визначеною процедурою. Коли ж педагог може заклеїти рота учня скотчем - мова йде про "етичність" вчинків і може трактуватися досить вільно.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme