Новий аеропорт Дніпра: Як почали будувати аеродром і показали майбутній термінал

У Дніпрі сучасний аеропорт з великою кількістю рейсів поки що залишається мрією, але процес будівництва зрушив з місця

Сергій Колмогоров

У Дніпрі після численних обіцянок влади, запеклих боїв за кошти в держбюджеті, скасованих та проведених тендерів, нарешті стартувала активна фаза будівництва аеродрому в аеропорту Дніпра. По факту, це можна сприймати як будівництво самого аеропорту, оскільки паралельно ведеться робота на будівництві терміналу. У першому випадку це здійснюється за кошти державного бюджету, у другому – за кошти приватного інвестору.

Перша черга будівництва: нові перони і руліжка

Міністр інфраструктури України Владислав Криклій повідомив про початок першої черги будівництва. Вона охоплює облаштування перону та руліжних доріжок, що дозволить з’єднати новий термінал з існуючою злітною смугою на час будівництва нової.  У держбюджеті передбачено 1,4 млрд грн, які необхідні для робіт цьогоріч. "Вже до кінця наступного року пасажири зможуть користуватися новим терміналом, а літаки — новим пероном", – зазначив Криклій.

Проте на даний час задля забезпечення будівництва аеродрому у аеропорту Дніпра будують виробничу базу. Роботи будуть зосереджені на влаштуванні тимчасових доріг, підведенні тимчасових інженерних мереж, влаштуванні виробничої бази, де будуть встановлені бетонні заводи та склади для інертних матеріалів, влаштуванні будівельного містечка генерального підрядника. Після виконання цих робіт розпочнуться будівельні роботи на місці майбутнього перону.

Проект аеродрому і генпідрядник

Рік тому, у березні 2020 року, Державне підприємство "Фінансування інфраструктурних проектів" уклало угоду з переможцем тендеру на проектування злітно-посадкової смуги аеропорту Дніпра – ТОВ "Інститут Укрдорпроект". Держпідприємство "Фінінпро" декілька разів оголошувало тендер на проектувальника злітно-посадкової смуги. Щоразу торги зривалися, здебільшого через неповний пакет документів від учасників.

"Інститут Укрдорпроект" – компанія, яка спеціалізується на проєктуванні доріг, мостів та аеродромних комплексів. Для летовища Дніпропетровщини вона спроектувала злітно-посадкову смугу довжиною 3,2 км. Розробка передбачає сучасні системи навігації, метеорологічне та світлосигнальне обладнання. Завдяки цьому аеропорт зможе приймати літаки всіх типів навіть у туман.

А вже цього року для розробки проєктної документації стадії "Робоча документація" по об'єкту "Будівництво аеродрому Міжнародного аеропорту "Дніпропетровськ" був обраний новий підрядник. Роботи за 30 млн гривень виконуватиме турецька компанія CEM BALKAN MIMARLIK MUHENDISLIK MUSAVIRLIK INSAAT TICARET LTD.STI. Будівництво має бути завершене до 21 грудня 2021 року.

З обранням підрядника все було значно складніше. Тендери неодноразово переносилися через численні скарги учасників. І от, наприкінці січня, Державне підприємство "Фінансування інфраструктурних проектів" за результатами аукціону обрало генерального підрядника на будівництво нової злітно-посадкової смуги аеропорту Дніпра – ТОВ "Альтіс-Констракшн", якою володіє корпорація "Альтіс Холдинг Лімітед". Генпідрядник забов’язався за 3,94 млрд гривень до 2023 року збудувати аеродром.

Зазначимо, що "Альтіс Холдинг Лімітед" належить Олександру Глімбровському, на дочці якого, Катерині Глімбровський, одружений ексголова Державної фіскальної служби Роман Насіров.

Новий термінал

Навколо будівництва нового терміналу теж ледь не виник скандал. На початку березня з’явилася інформація, що нібито DCH відомого харківського бізнесмена Олександра Ярославського припинило будівництво терміналу. Причиною називалося якраз те, що держава нічого не робить на аеродромі. У Києві назвали це "викидом" і запевнили, що все йде за планом. 

Більше того, проектувальник терміналу аеропорту Дніпра оприлюднив візуалізації вигляду нової будови. Він виконав ескізний проект, проектування та проект підготовчих робіт до будівництва терміналу. Проект отримав позитивний висновок державної експертизи.

"Робоча документація вже видається замовнику для проведення тендерів. Найближчим часом буде видана вся робоча документація головного терміналу, генерального плану з інженерними мережами. Останні три місяці окрім проектування виконувалась робота по координації інженерних мереж з конструктивними та архітектурними моделями враховуючи прив'язку до розроблених інтер’єрів будівлі", – заявили у компанії UVT GROUP, яка і займається проектом.

Аеропорт новий, назва – поки стара

Якщо з будівництвом аеродрому і терміналу все начебто виходить у робочий ритм, то з назвою поки не зрозуміло. На даний час аеропорт має назву "Дніпропетровськ", і питання щодо його дкомунізації порушувалося не один раз. Проте поки що безрезультатно, хоча це питання розглядалося нещодавно навіть на засіданні Кабміну.

Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль під час засідання уряду дав доручення Криклію підготувати пропозиції щодо нової назви аеропорту. "Винесіть, запропонуйте перейменування відповідне", – сказав Шмигаль. Варіанти мають бути винесені на громадське обговорення. Цим займатиметься спеціально створена робоча група. До групи, у тому числі, увійдуть представники спільнот краєзнавців та істориків.

Між тим, жителів Дніпра, які із заздрістю дивляться у бік не тільки Києва, але й Харкова, Одеси і навіть Запоріжжя, більше турбує, коли ж аеропорт запрацює. Бо пасажиропотік і без того стрімко падає. За 12 місяців 2020 року Міжнародний аеропорт Дніпропетровськ обслужив 136 691 пасажира: 63 203 пасажирів міжнародних рейсів і 73 488 – внутрішніх. І це на 148% менше, ніж у 2019 році.  При цьому вперше за останні 5 років число пасажирів на внутрішніх рейсах перевищило кількість на міжнародних.

Станом на теперішній час багато хто з авіакомпаній готові зайти у аеропорт Дніпра, але заходити ще нікуди. Поки що. Хоча початок активної фази будівництва може зрушити процес перспективних домовленостей з місця.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро