Максимум шуму, мінімум результату: Чому новий аеропорт Дніпра "біжить по колу"

Оптимістичні прогнози кінця минулого року щодо нового аеропорту у Дніпрі змінилися песимістичністю реальних процесів

Журналіст регіональної редакції Depo.Дніпро
Максимум шуму, мінімум результату: Чому…

Історія з будівництвом нового аеропорту у Дніпрі нагадує контрастний інформаційний душ. З одного боку, гарячі потоки запевнень, що процес зрушився з місця, що ведеться підготовча робота, а з іншого – холодні факти, які засвідчують, що реально поки що нічого немає і все це – біг колом. Очевидно лише одне: шанси запустити новий аеропорт у 2022 року, а саме цю дату підняла на прапори обласна влада, поки що виглядають не дуже реалістично. Попри те, що з державного бюджету України на ці потреби цьогоріч виділено понад 2 млрд грн, і на цій темі вже всі пропіарилися – від нардепів до керівництва ОДА.

Пристрасті навколо тендеру

Реальність така, що на даний час оголошено вже четвертий тендер на розробку проектної документації для будівництва аеродрому міжнародного аеропорту у Дніпрі. Три попередні спроби нагадували фарс. У вересні 2019 року тендер на новий аеропорт Дніпра було скасовано. Причому з дивним формулюванням "через неможливість усунення порушень при проведені торгів".

У листопаді стартував другий тендер, що був скасований у грудні 2019 року після оголошення переможця. Виявилося, що документи були подані не в тому форматі, до того ж переможець мав надати акти виконаних робіт по розробці луганського аеропорту, який було знищено під час бойових дій у зоні АТО.

За результатами третього тендера проект нового аеропорту Дніпра мала розробляти кіпрська компанія з російським власником. Але там взагалі всіх учасників дискваліфікували.

З другим і третім тендерами взагалі мутна історія. Бо переможець був один і той самий – ТОВ "Прогресстех-Україна". Коли ця компанія виграла тендер перший раз, ніхто про російський слід не згадував, лише про проблеми з документами. І до участі у третьому компанія була допущена.

Лише коли стало відомо, що саме ТОВ "Прогресстех-Україна" знову запропонував найнижчу ціну – майже 13 млн грн, розгорвся скандал. З'ясувалося, що ця фірма належить компанії "Прогрестехгруп ЛТД", зареєстрованій у Кіпрі. Власником компанії є громадянин Росії, що мешкає у селі Жеребки Житомирської області Володимир Кульчицький.

Дніпропетровська обласна державна адміністрація навіть виступила зі спеціальною заявою, попереджаючи "зраду", що ця перемога не остаточна, і ніхто не дозволить сумнівним фірмам вигравати такі тендери. На етапі кваліфікації переможця фірму "збрили". Як і трьох інших учасників торгів.

Новий тендер по аеропорту Дніпра має відбутися 6 лютого, але цей процес може тривати нескінченно довго, оскільки компаній з досвідом, які здатні виконувати таки роботи, не так вже й багато.

Будівництво в два етапи

Розробка проектної документації для будівництва аеродрому – це не єдине питання, яке стосується появи нового аеропорту у Дніпрі. Існують ще й  інші перешкоди і бюрократична робота.

З терміналом все нібито зрозуміло. У Давосі харківський бізнесмен Олександр Ярославський ще раз підтвердив, що має намір вкласти гроші у подібний харківському термінал.

"Це державно-приватне партнерство. Держава вже виділила 1,2 млрд грн з 3 млрд грн. Термінал – близько $70-80 млн. Це мої інвестиції. Все буде за образом і подобою Харкова. Держава – смуга і аеродром, а мої вкладення – це аеровокзальний комплекс", – зазначив він.

А от інші питання досить неоднозначні. Так, Дніпровська районна державна адміністрація обрала ТОВ "Інститут Харківпроект" для виконання проектних робіт з землевідводу та змін до "Детального плану території аеропорту Дніпра".

На території нового аеропорту зараз знаходяться ділянки, які належать приватній особі, а також "Южмашавіа" та "Дніпроавіа". Ці землі мають бути придбані у власників.

"У лютому мають бути укладені всі угоди. Вартість робіт склала майже 2 млн грн. З лютого починається екологічна експертиза. Вплив нового летовища на довкілля оцінить незалежна сертифікована організація. Це довгий процес, він завершиться навесні. Далі результат екоекспертизи має погодити Міністерство екології", – йдеться у повідомлені.

Крім того, стало відомо, що нова злітно-посадкова смуга будуватиметься у два етапи. Спочатку буде збудована ЗПС довжиною 2550 метрів, а потім – 3,2 тис. метрів.

Також на території аеропорту планується збудувати вантажний термінал. У проекті мають бути передбачені місця для нових ЗПС, що розташовуватимуться під кутом до існуючих.

Тож об'єктивно певні процеси щодо нового аеропорту Дніпра відбуваються, але прориву немає, що дуже пригнічує місцевих мешканців. І ця тема напевно ще стане предметом певних спекуляцій під час місцевих виборів.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme