Дорогі "скотовозки": Пасажири Дніпра оголошують війну коаліції маршрутників і чиновників

Мешканці міста обурюються стійким небажанням чиновників надавати обгрунтування підвищенню вартості проїзду у маршрутках і приводити маршрутну мережу до вимог законодавства

Дорогі "скотовозки": Пасажири Дніпра ого…

У Дніпрі постійно зростає невдоволення пасажирів роботою маршруток і умовами проїзду. Все частіше їх називають не інакше, як "скотовозками", у соцмережах оприлюднюють фото дірок у підлозі та коліс, що відвалилися на ходу.

Незважаючи на це, у березні 2018 року на багатьох міських маршрутах Дніпра перевізники "без оголошення війни" підняли вартість до 7 грн. Це відбулося не тільки на довгих маршрутах, господарі яких наполягають на їхній нерентабельності, але й на коротких, що викликало обурення людей. Чергове підвищення відбулося без громадського обговорення чи бодай роз'яснень з боку влади щодо економічної обгрунтованості таких дій. Цікаво, що наприкінці 2017 року особисто міський голова Борис Філатов провів прес-конференцію, де чітко заявив, що здорожчання маршруток не буде. Більш того, між мерією та перевізниками був підписаний відповідний меморандум.

Зрозуміло, що сам по собі меморандум юридичного навантаження не несе, втім, є свого роду соціальним зобов'язанням перед містянами як з боку влади, так і з боку перевізників. Тож після підвищення вартості проїзду зазвичай активний у інформпросторі мер Борис Філатов продовжує відмовчуватися з цього приводу. Його ж підлеглі замість оприлюдення розрахунків влаштували публічні рейди з перевірок маршруток Дніпра на предмет виявлення порушень. Все це - на тлі впертого ігнорування вимог щодо проведення прозорого конкурсу перевізників.

Після підняття тарифу відомий активіст з Дніпра Денис Селін зареєстрував електронну петицію з вимогою приведення до вимог законодавства маршрутної мережі міста. За короткий термін петиція набрала більше голосів, ніж було потрібно для розгляду. Але заплановане на 15 березня засідання робочої групи з розгляду петиції не відбулося через неявку її членів.

"Дніпро - одне з небагатьох міст в Україні, де ігнорують роботу петицій в принципі. На цю петицію мав відповісти мер особисто, або вона мала б бути винесена на сесію міськради. Я не розумію, хто взагалі делегував повноваження розглядати петицію і ухвалювати будь-яке рішення цим людям. Тільки після рішення міськради може формуватися наступний план дій – створення робочих груп і т.ін. А при такому підході у нас не буде розвитку транспортної системи у місті", - заявив автор петиції.

За словами Селіна, якщо це питання не буде винесене на найближчу сесію, він позиватиметься до суду. Активіст також додав, що новий конкурс міг би вирішити проблему як з якістю перевозок, так і з ціною.

"У нас конкурси серед перевізників не проводяться з моменту обрання Філатова, хоча мав би пройти через три місяці після виборів. На той момент близько 20 маршрутів були не розіграні. Фактично зараз вони нелегальні. Мабуть, новий конкурс не проводиться, оскільки це не вигідно ані депутатам, ані постійній комісії з питань транспорту, ані департаменту транспорту", - зазначив він.

Він пояснює: коли проводиться новий конкурс, у Дніпрі оновлюється рухомий склад маршруток, що покращує якість обслуговування. Крім того, одним з пунктів конкурсу можна вказувати ціну на проїзд. На коротких маршрутах, на думку активіста, вартість має бути дешевшою за 7 грн, бо така ціна, скажімо, за 7 км неадекватна. "З приводу конкурсу ми звернулися до суду, і ситуація зрушила з місця, – каже Селін. – Чиновників зобов'язали щось робити у цьому напрямку. Зараз проходять підготовчі процедури – вони вже оголосили конкурс на робочий орган, який має перевіряти паспорти маршрутів і таке інше. Але оскільки туди не подав заявку жоден претендент, то опікуватися цим формально буде департамент транспорту міськради".

Тож ситуація з маршрутками у Дніпрі залишається у підвішеному стані – активісти б'ються, влада відмовчується, перевізники виграють час. А пасажири продовжують мріяти про доступний і справний громадський транспорт, рівні дороги і відремонтовані мости.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme