Кредит ЄБРР і реанімація парку: Що виторгував мер Дніпра Філатов у Зеленського і Шмигаля

Політичний реверанс Києва щодо проведення крупних заходів у Дніпрі може дати місту практичну користь
 

Журналіст регіональної редакції Depo.Дніпро
Кредит ЄБРР і реанімація парку: Що витор…

За останні два тижні у Дніпрі відбулися одразу два крупних форуми за участі перших осіб держави. Спочатку завітав Денис Шмигаль в рамках "UkraineInvest Talks: Dnipro", а згодом і президент Володимир Зеленський, який взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад України.

Це дало привід говорити, що політичний акцент на рівні регіональних еліт поступово перебирає на себе мер Дніпра Борис Філатов. Сам він, до речі, у перерві між цими подіями став заступником голови Палати місцевих влад Конгресу місцевих та регіональних влад.

Візит Зеленського: Терпіть, і буде вам щастя

Для Філатова після місцевих виборів минулого року, де він побив горшки з Києвом, дуже важливо вийти на новий рівень позиціювання в лавах політичної еліти, і він це не приховує.

"Особливо хочу підкреслити, що форум такого представницького рівня, особливо після настільки брудних останніх виборів, свідчить про те, між місцевим самоврядуванням і центральною владою намітився новий рівень діалогу і співпраці. Ми, нарешті, почали чути і слухати один одного", – зазначив він після візиту Шмигаля. А вже після приїзду Зеленського зазначив, що Дніпро вже стає центром суспільно-політичного життя країни.

Єдине, що засмутило Філатова, це реакція дніпрян на постійне перекриття доріг під час візиту високих гостей. Вірніше, навіть не засмутило, а навіть роздратувало. І якщо після приїзду прем’єра він пожурив Нацполіцію і Держслужбу охорони за надто велику старанність, то згодом переспрямував свій гнів на самих городян. Суть його претензій проста – можна і потерпіти заради світлого майбутнього міста.

Власне, мешканців міста сьогодні турбує саме це питання – що виторговував Філатов за ті два великі форуми, який приймав Дніпро? Звісно, місту пообіцяли багато інвестицій, оскільки проблемних місць вистачає. Тим більш, що сьогодні існують два великі інфраструктурні проекти – аеропорт і метро. І якщо аеропорт – це більше турбота обласної влади, то метро – місцевої. І поки метро будується, на перший план виходить громадський транспорт, особливо комунальний.

Нові трамваї: Купуватимуть власний продукт

Не встигли гості з Києва роз’їхатися по домівкам, як дніпрян порадували новиною, що місто закупатиме низькопольні трамваї виробництва космічного гіганту – "Південмашу". Взагалі з боку це виглядало дивно, коли Київ і Єгипет закупають ці трамваї, а Дніпро – ні. Особливо, коли мешканці міста на власні очі побачили, як їх тестують на вулицях міста. Тепер справа схоже рушила з місця.

ЄБРР профінансує реконструкцію трамвайних колій та закупівлю трамваїв у Дніпрі. Меморандум між міською владою і банком був підписаний в рамках втілення програми "Зелені міста".

Кредитні кошти від банку будуть витрачені, у тому числі, на реконструкцію трамвайних колій маршрутів №№18,19 та закупівлю 20 нових трамваїв із низькою підлогою.

Реконструкція буде відбуватися на умовах банку. Проєкт реконструкції розроблятиметься за участі їхніх спеціалістів. Закупівлі також відбуватимуться на майданчиках ЄБРР.

Звичайно, поки що це лише меморандум, який передує укладанню угоди на фінансування. Попереду багато технічної роботи. Скільки, коли і на яких умовах – це питання часу. Але кредит мають дати.

Філатова часто критикують за те, що він бере кредити на виконання тих чи інших робіт. На початок 2021 року кредитний портфель міста складав 2 млрд грн, а цьогоріч планується залучити ще 3 млрд грн. Але будь-який кредит треба буде віддавати. Віддавати звісно будуть платники податків, і це їх бентежить. Бо одне діло витрачати гроші на інфраструктуру, і зовсім інша – на красу міста. Хоча і це потрібно.

Парк Глоби: Швидко не буде

Щодо "краси", то теж є привід для оптимізму. Після візиту Зеленського мер Дніпра повідомив, що держава виділила "колосальні гроші" на реконструкцію парка Глоби. Цей парк гловна біль дніпрян. Озеро постійно виходить з берегів, міст через озеро руйнується. Днями директор департаменту парків та рекреації Дніпровської міськради Олександр Буйволюк заявив, що тендер на ремонт провели ще минулого року, але роботи так і не розпочали. Головна причина в тому, що парк перебуває у підпорядкуванні обласної ради. Раніше міська і обласна влади не могли знайти спільну мову щодо ремонту, але тепер все інакше. Вартість ремонт складе 18 млн грн.

Міст був визнаний аварійним ще в 2019 році після падіння бетонної плити. Тому його часткового перекрили для руху пішоходів. Проте точні терміни робіт з відновлювання мосту поки не відомі. 

Але справа не тільки в мості. Філатов заявив, що парк фактично треба будувати заново. "Капітальну реконструкцію багатостраждального парку Глоби зробити за найвищими стандартами дорого навіть для такого багатого міста, як наше, – зазначив він. – Швидко не буде. Планів у нас багато. Парк фактично треба будувати заново, перекладати всі комунікації, копати під водозниження нові озера, оформляти купу документів".

За словами міського голови, на це піде мінімум два роки. Скільки вийде по факту – не відомо. Як таємницею залишається і питання: "колосальні гроші" – це скільки? Дніпрянам хотілося б багато і одразу, але це нереально. Тому зараз можна процитувати Філатова, коли він говорить, що планів громаддя і констатувати, що на даний час йому вдалося отримати певні політичні дивіденди за рахунок візиту Зеленського і Шмигаля. Питання тільки, як він ними скористується.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme