Гіперлуп до психлікарні: Як у Дніпрі депутати без Філатова змагалися у тролінгу

Обговорення важливих питань з життя міста іноді перетворювалося на балаган

Сергій Колмогоров

Розминка перед боєм – так можна назвати підсумки чергової сесії Дніпровської міськради. На 5 грудня запланована бюджетна сесія, де і розвернуться основні "бойові дії". А поки депутати тестували один одного на міцність і забавлялися тролінгом. Тим більш, що місце головного дотепника виявилося вакантним – міський голова Борис Філатов перебуває у Києві у справах вибиття коштів для будівництва аеропорту.

Планувалося навіть прямо включення у сесійній залі, де Філатов мав повідомити, як мінімум, приємну новину з цього приводу. Проте не склалося.

Може це й на краще, бо виявилося, що у сесійній залі вийшов з ладу один з екранів. Секретар міськради Олександр Санжара на питання депутатів розповів, що електронна система в сесійній залі перебуває в такому ж стані, як і сфера ЖКГ – помирає від старості. Можна припустити, що у наступному році депутати змушені будуть виділити кошти на не ремонт сесійної зали.

Втім, це питання перспективи, а от проблеми будівництва нового аеропорту і метрополітену викликали найбільш жваву дискусію, хоча й перетворилися на фарс. Річ у тім, що до порядку денного було включене питання про затвердження транспортної мережі міста до 2030 року. Ще до початку сесії з цього приводу розганялася "зрада".

По-перше, цю схему ніхто в очі не бачив, з громадськістю вона не обговорювалася. По-друге, проект рішення не пройшов транспорту комісію. Це викликало обурення її членів, але в сесійній залі пролунало пояснення, що це питання розглядала інша комісія – земельних відносин. Оскільки ця схема є частиною генерального плану міста, а взагалі потрібна для проведення експертизи будівництва чергової гілки метро. По-третє, сам проект був винесений з порушенням строків опублікування і навіть у сесійній залі на руках у депутатів була тільки одна сторінка. А саму схему і пояснення до неї депутати в очі не бачили. Тому категорично відмовилися голосувати.

У підсумку авторів розробки схеми депутат від БПП Дмитро Хозін закидав питаннями з елементами тролінгу: чи не будуть у маршрутній мережі перетинатися гілки Гіперлупу і метрополітену, чи буде запущено гілку до нового аеропорту, за коштами до якого поїхав до Києва Філатов, чому у документі маршрутна схема стосується не існуючого міста Дніпропетровськ тощо. "Я думаю, що ця схема передбачає не тільки Гіперлуп, а й створення на території міста Дніпро трьох аеропортів, які будуть поєднуватися регіональними авіалініями. І тому гілки Гіперлупу будуть йти і до Кривого Рогу, і до Солоного, і до вашого дому", - відповів секретар міськради Санжара.

Заступник міського голови Михайло Лисенко, у свою чергу, назвав інші об'єкти, до яких теоретично можна б було прокласти Гіперлуп. Хоча і обмовився, назвавши Гіперлуп "Гіперпулом", але склалося враження, що зробив це навмисне. "У наступному році ми почнемо будувати сучасний психоневрологічний диспансер, а також крематорій у трьох сантиметрах від житлових будинків", - сказав він.

У підсумку транспортна схема була затверджена під кінець сесії – після того, як депутатам все ж таки роздрукували повний пакет проекта рішення.

На жаль, відверто тролінговий емоційний фон сесії відвернув увагу від багатьох інших питань, які мали б стати предметом дискусії, – затвердження нового складу виконкому, розгляду петиції про збільшення фінансування ОСББ, виключення з пам'яток архітектури будівлі колишньої лікарні, де місцевий олігарх збудує багатоповерхівку. Питання зменшення ціни на опалення теж перетворилося на обмін люб'язностями. На пропозицію спитати з комунальників за тарифи пролунала зустрічна пропозиція – проголосувати за долар по вісім і зменшення ціни на газ на території всієї України.

Не випадково по закінченні сесії Санжара спочатку назвав роботу депутатів деструктивною, але одразу поправився і заявив, що депутати працювали конструктивно. Тож залишилося дочекатися сесії 5 грудня, де градус протистояння буде значно більшим.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро