ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Герман Назаренко: як розв'язати транспортні "вузли" Дніпропетровщини

Деякі ділянки доріг у Дніпрі та його передмісті за станом нагадують стихійне лихо. Але ж "Укравтодор" продовж років з цього приводу дотримується єдиної позиції – не виявляти жодної реакції

Depo.
8 лютого 2019 11:03
ФОТО: depo.ua

Ініціатор благодійного фонду "Соціальний захист дніпрян" Герман Назаренко вважає, що після минулорічної трансформації дорожньої галузі України теоретично у дніпрян є шанс частково оновити дорожні полотна, але питання трас, що поєднують Дніпро з іншими регіонами, вирішити за рахунок місцевих бюджетів складно. Все залежить від того, чи запрацюють нововведення Кабміну.

Загалом на Дніпропетровщині 25,5 тис.км автодоріг. За даними облдержадміністрації продовж 2018-го відремонтовано більше ста доріг державного підпорядкування. Але є питання.

Нещодавно дорожня галузь України зазнала змін: було створено Дорожній фонд, куди почали акумулюватися акцизні гроші з продажу пального… Окрім того, "Укравтодор" "щедро" роздав місцевим бюджетам 117 тисяч км доріг, залишивши собі на утримання лише 52 тисячі км. Децентралізації відбулася! Чого чекати нам цього року?

Як з'ясували у "Фонді соціального захисту дніпрян", на офіційному сайті Служби автодоріг у Дніпропетровській області у відкритому доступі є план закупівель на 2019 рік. Так от, на поточний середній ремонт дороги Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка окремими ділянками, яку до речі, планувалося відремонтувати ще у 2017 році, цього року планується виділити близько 350 мільйонів гривень.

У той же час у держбюджеті на 2019 рік передбачено окрему бюджетну програму на продовження будівництва швидкісного шосе Дніпро-Решетилівка. На це область повинна отримати субвенцію від держави у розмірі 2-х мільярдів гривень.

Так ми очікуємо "поточного середнього ремонту" чи "будівництва"? "Окремих ділянок" чи вже нарешті "швидкісного шосе"? Починаючи з 2019 року, Фонд соціального захисту дніпрян взяв під контроль фінансування дорожніх робіт у області та інформування громадськості про їх виконання. "Громада має право отримувати достовірну інформацію, – впевнений очільник фонду Герман Назаренко. "Це один з найважливіших аспектів, завдяки якому формується довіра людей до влади".

Тож фахівцям фонду стало відомо, що з дорожнього кошторису на будівництво, реконструкцію та ремонт доріг державного значення цього року планується витратити близько 20-и млрд. грн.

Двадцять мільярдів, при умові розумного використання, можуть покращити дорожню ситуацію. За інформацією голови "Укравтодору" Славомира Новака, 5,9 млрд. грн.. підуть на загальну програму розвитку доріг, а решта – на спецпроекти, серед яких з дніпропетровської області лише одна траса – Н-31 Дніпро-Решетилівка.

За яким принципом обираються пріоритети в розподіленні коштів, наразі з'ясовують активісти з "Фонду захисту дніпрян". Герман Назаренко повідомив, що проводяться відповідні дослідження щодо доріг, які потребують ремонту в першу чергу, щоб винести їх на розгляд Громадської Ради при Службі автомобільних доріг у Дніпропетровській області.

Не менш значне питання транспортного "вузлу" у Дніпровському регіоні - це відсутність повітряних воріт, яка не компенсується ані залізничним, ані водним чи наземним сполученням. Зі 100-а колишніх рейсів у дніпровському летовищі на сьогодні залишилися лише 3 рейси на добу. Причина банальна: комплекс застарів, бо 30 років не реконструювався.

Наприкінці 2018-го мешканці Дніпра подали петицію до Президента з проханням про реконструкцію аеропорту. Документ підписали більше ніж 25 тисяч дніпрян. Перший позитивний відгук від Уряду ми отримали у січні 2019 року. "Уваги від влади ми домоглися, але в якомусь викривленому вигляді. Замість того, щоб відновити і переоснастити вже існуючий термінал, керівництво країни приймає рішення про будівництво нового комплексу на новому місці" - коментує рішення кабміна Герман Назаренко. Летовище "Придніпров'є" планується возвести в районі Солоного. Очільники Дніпропетровської області підтримують цю ідею, мотивуючи будівництво тим, що "Придніпров'є" з'єднає дві області – Дніпропетровську і Запорізьку. Якщо буде збудовано новий повітряний хаб в Солоному, що буде з летовищем у Дніпрі? Швидше за все його закриють взагалі, і тоді Дніпро так і не стане відкритим для світу містом.

"Тільки активний тиск на центральну владу допоможе домогтися будівництва аеропорту у Дніпрі, а не далеко за містом, на межі з Запорізькою областю, як зараз заявляють представники уряду", – написав на своїй сторінці у FB Герман Назаренко. "Зараз представники Уряду заявляють, що будуватися повітряний хаб буде всупереч здоровому глузду далеко за містом, на кордоні з Запорізькою областю, і неважливо, що таке рішення серйозно збільшить вартість всієї інфраструктури і зробить незручною експлуатацію аеропорту як для дніпрян, так і для запорожців. Тим більше, що в цьому році вже завершуються роботи з будівництва нового терміналу в Запорізькому аеропорту. Про це в Міністерстві інфраструктури, мабуть, забули", – пише Герман Назаренко.

За інформацією Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна, реконструкція аеропорту у Дніпрі і будівництво нового терміналу в Солоному будуть коштувати приблизно однаково: біля 160-и млн.доларів. Тільки в реконструкції вже існуючого комплексу готовий взяти участь відомий бізнесмен Олександр Ярославський. Підприємець має досвід реконструкції повітряного порту у Харкові і готовий вкласти у переобладнання дніпровського летовище біля третини від необхідної суми. Тож державі реконструкція вийде вже дешевше.

Нагадаємо: кілька років тому тоді ще Дніпропетровськ не отримав можливості прийняти матчі "Євро 2012" в тому числі і через відсутність сучасного модернізованого аеропорту. І це тільки один аспект. Дніпро втрачає щодня інвестиції, бо не має гідного повітряного порту і сучасних автотрас навкруги. Але ж ми варті цього!

Більше новин Дніпра та області читайте на Depo.Дніпро

Приєднуйтеся до нашої групи у Facebook