Драма навколо Опери: Як у Дніпрі культурний простір став скандальним

Протягом останнього місяця у Дніпрі один за одним виникали скандали з призначенням нових голів комунальних закладів культури: багаторічні керівники втрачали посади, а на їхнє місце призначалися нові

Журналіст регіональної редакції Depo.Дніпро
Драма навколо Опери: Як у Дніпрі культур…

Загалом все відбувалося тишком-нишком, а громадськість дізнавалася про ці кулуарні ігри лише після того, як скандали набували розголосу. І до конкурсної комісії Дніпропетровської обласної ради, і до міської ради виникало все більше питань, і тоді вже представникам влади доводилося виходити на люди і поясняти, що до чого.

"Першою ластівкою" став Планетарій, колектив якого звинуватив місцеву владу ледь не у рейдерському захваті. Буцімто заклад закривають на ремонт, але одній з громадських організацій дозволяють вести господарську діяльність. У відповідь у міськраді пояснили, що це все робиться на краще.

З'ясувалося, що у планах мерії - провести капітальну реконструкцію будівлі та осучаснити обладнання. в Планетарії мають встановити п'ять проекторів норвезької компанії Norex, які разом будуть коштувати близько 28 мільйонів гривень. Між Дніпровським міською радою та "Аерокосмічним музейним центром" був укладений договір оренди на 15 років. В умовах прописано, що цільове призначення будівлі не зміниться.

Згодом у Дніпрі виник скандал зі зміною керівництва Історичного музею. На місце Надії Капустіної поставили Юлію Піщанську – ресторатора і блогера. Вона теж заявила, що буде працювати по-новому. За її словами, сучасний музей просто зобов'язаний бути інтерактивним, а експозиції повинні використовуватися і в якості навчальних посібників для школярів під час їхніх відвідин музею, а також під час проведення не тільки фестивалів, а й під час постановок на базі музею історичних перформансів.

Тут ситуація не затихла після пояснень влади. Так, адвокат Євген Большаков у "Фейсбуці" повідомив, що завідувач "Садиби Дмитра Яворницького" Яна Тимошенко подала заяву до Дніпропетровського окружного суду щодо скасування результатів конкурсу через неправильно оформлені документи і порушення під час процедури проведення конкурсу.

Нарешті, наприкінці минулого тижня радник міського голови Дніпра Бориса Філатова, член конкурсної комісії з призначення керівників закладів культури Євген Гендін повідомив про звільнення директора Театру опери та балету Олександра Шароварова. При цьому Гендін наполягав, що були порушення в процедурі нового призначення. І тут на місце нового директора "сватали" людину, яка "йде у ногу" з часом - керівник Дніпровського концертного агентства і антрепризного театру "Класичний Гранд Балет" Костянтина Пінчука. Він відомий також тим, що регулярно привозить до Дніпра різноманітних "зірок". Щоправда, за останніми даними, врешті-решт було вирішено оголосити новий конкурс, щоб все було згідно з процедурою і не дійшло до суду.

Таким чином, усі зміни на керівних посадах старих керівників новими у владних коридорах пояснюють необхідністю використовувати новітні технології і здійснювати прорив у закріплені за Дніпром звання культурної столиці. Проте громадськості незрозуміло, чому усе нове проштовхується старими методами – кулуарно. Нові обличчя в театрах і музеях не мають асоціюватися зі старими гримасами системи призначень "потрібних людей". Власне, відсутність комунікації з мешканцями міста і творчою елітою міста і є головною причиною, чому кожна кадрова перестановка спричиняє скандал. І в цьому напрямі тим, хто вирішує долю культури і людей, до неї причетних, треба ще багато працювати.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme