Битва за парковки: Як у Дніпрі загострилася вічна тема

У Дніпрі вимагають від влади скасування плати за парковки, в мерії у відповідь створюють безкоштовні

Битва за парковки: Як у Дніпрі загострил…

Денні парковки стали пекельною темою тижня для Дніпра. Увесь інформаційний простір міста буквально усіяний обговоренням цієї проблеми. Це наводить на думку, що карта парковок вже розігрується напередодні офіційного старту передвиборчої кампанії міських виборів. Тема ця завжди була резонансною, але щоб відбувалася отака справжня перехресна інформаційна атака з різних боків із застосуваннях "різних видів зброї", такого раніше не було.

Скільки, кому і за що

Все почалося з минулої сесії міськради. У громадськості виникли здивування, чому раптом КП "Міськавтопарк", яке опікується парковками міста, на поповнення статутного фонду виділили 29,8 млн грн. Якщо на рік парковки міста приносять у бюджет міста трохи більше 12 млн грн

Крім того, на сьогоднішній день на балансі КП "Міськавтопарк" перебуває 227 парковок на 3,5 тис. платни місць і 12 тис. (за твердженням міькради) безкоштовних. При нинішній ціні парковки у 15 грн за годину у центрі міста, 10 грн у районах, наближених до центру, і 7 грн в інших районах, здобутки бюджету мали бути у десятки разів більшими. Так вважають опоненти міської влади.

Тим більше, що головним оператором парковок у Дніпрі є компанія ООО "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ".  За даними Youcontrol, ця компанія, яка має понад 100 майданчиків у місті, зареєстрована на Кіпрі, а кінцевим бенефіціаром є громадянин Латвії. Тобто опоненти міської влади чітко визначили свій тезіс: чому з жителів міста деруть три шкури, а гроші йдуть в офшори.

Саме тому думку одразу після сесії озвучим головний опонент Бориса Філатова у Дніпровській міськраді, лідер місцевої партії "Громадська сила" Загід Краснов. І зареєстрував електронну петицію, в якій вимагає взагалі зробити усі денні парковки у місті безкоштовними.

Ось тут і почався інформаційний "пінг-понг". Буквально наступного дня у місті почали з’являтися безкоштовні парковки – зокрема, на центральному проспекті Дмитра Яворницького, а також прилеглих вулицях. Відзвітувалася міська влада і про появу безкоштовної парковки біля парку Шевченка.

У міськраді пояснили це необхідністю створення майданчиків для "перехоплювального" паркінгу, аби розгрузити центр міста.

Гроші – як метод боротьби з автохамами

Після початку інформаційного протистояння у ЗМІ стали з'являтися сюжети і новини з думками експертів, активістів тощо, де на захист міської влади наводили такі аргументи – не буде платних парковок, то люди кидатимуть автівки де попало, швидкі допомоги не зможуть заїзджати у двори, бо там натикано автомобілів, і взагалі – це європейська практика. 

Міський голова Дніпра Філатов ще у грудні минулого року пояснив, чому у Дніпрі не буде безкоштовних парковок. "Особисто я зробив би їх безкоштовним. Але парковки у всьому світі служать механізмом реалізації транспортної системи міста та упорядкування руху транспорту. Якщо все дозволити безкоштовно і всюди, то наші люди почнуть паркуватися не тільки на трамвайних коліях, але ще заїжджати на пам'ятники, газони, квітники", – зазначив Філатов.

У відповідь опоненти закидають, що так-то воно так, але гроші все одно йдуть в офшори, а комунальники малюють синьою фарбою платні парковки на свій смак і розсуд.

Подібні скандали виникали не раз. То власник платних парковок наносить розмітку під нові парковки на багнюці, розламаних люках і ямах. То у центрі Дніпра платні парковки "захоплюють" дороги без узгодження із поліцією. То більшу частину тротуару у центрі віддадуть під парковку.

А щодо автохамів, то для боротьби з ними створили спеціальну інспекцію, чисельність якої понад 80 співробітників. Начальник інспекції з питань контролю за паркуванням Володимир Бацун повідомив, що за пів року у Дніпрі виписали 79 тис. протоколів про порушення правил паркування. На штрафний майданчик було евакуйовано 2,6 тис. автомобілів. До бюджету міста надійшло 10,5 млн грн.

Загострення ситуації перед сесією

З великою долею вірогідності можна стверджувати, що протистояння навколо парковок триватиме як мінімум до 22 липня. Саме на цю дату призначено чергову сесію міськради. І усі сторони проводять інформаційну артпідготовку. У мерії будуть відстоювати необхідність збереження платних парковок, демонструючи готовність йти на певні поступки городянам у цьому питанні. Опоненти акцентуватимуть увагу на тому, що гроші йдуть в офшори і вимагатимуть безкоштовних парковок. 

До речі, той же Краснов на сесії міськради у 2017 році вже виносив питання про скасування плати за денні парковки на сесію, але тоді його підтримали лише 19 депутатів. Цього разу він вбачає свій козир у петиції, яку мають розглянути у разі, якщо вона набере необхідну кількість голосів. Щодо петиції теж ситуація склалася цікава. Коли вона вже майже набрала голоси, було змінено правила розгляду петицій. Раніше треба було зібрати 1 тис. підписів для розгляду, а з 8 липня вже 3 тис.

Формально, міська влада має право, оскільки ще у травні були ухвалені зміни до статуту територіальної громади, і зміна кількості необхідних змін могла відбутися і мсяць тому, і тиждень тому. Але сам факт відчить про те, що війна навколо парковок буде дуже гарячою, а результат може бути дуже несподіваним.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Дніпро

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

data-matched-content-rows-num=1 data-matched-content-columns-num=4 data-matched-content-ui-type="image_stacked"